  • 1. Data: 2006-04-11 13:53:59
    Temat: umowa o dzielo a vat
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Prowadze dzialalność gospodarcza i jestem platnikiem podatku VAT. Czy jezeli
    wykonam umowe o dzielo, to z tej umowy tez musze zaplacic VAT? I czy musze
    wystawic fakture VAT.

    Adam

  • 2. Data: 2006-04-12 11:20:53
    Temat: Re: umowa o dzielo a vat
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Prowadze dzialalność gospodarcza i jestem platnikiem podatku VAT. Czy
    > jezeli wykonam umowe o dzielo, to z tej umowy tez musze zaplacic VAT? I
    > czy musze wystawic fakture VAT.

    No coz, po analizie przepisow wyszlo mi, ze musze z umowy o dzielo zaplacic
    VAT, bo skoro jestem platnikiem podatku VAT to opodatkowaniu podlegaja
    wszystkie czynnosci, ktore podlegaja opodatkowainu. Czy mam racje? Dokladnie
    umowa bedzie dotyczyla wykonania jakiegos tam opracowaina.

    Adam

  • 3. Data: 2006-04-12 12:54:26
    Od: Anjou <a...@k...invalid.inv>

    Adamski wrote:

> [...]
    > podlegaja wszystkie czynnosci, ktore podlegaja opodatkowainu. Czy mam
    > racje? Dokladnie umowa bedzie dotyczyla wykonania jakiegos tam

    No nie wiem, wpisz sobie vat od umowy o dzieło w google. Poza tym:

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1757,ktore-umowy
    -zlecenia-i-umowy-o-dzielo-bez-vat.html

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/8516,podatek-vat
    -przy-umowie-o-dzielo.html

    Sam nie wiem jak to jest...

  • 4. Data: 2006-04-14 08:11:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Apr 2006, Adamski wrote:

    > Prowadze dzialalność gospodarcza i jestem platnikiem podatku VAT. Czy jezeli
    > wykonam umowe o dzielo, to z tej umowy tez musze zaplacic VAT? I czy musze
    > wystawic fakture VAT.

    Nie ma jednej dobrej odpowiedzi.
    Pomijam taki drobiazg że przepisy się zmieniały, i zdaje się "na dziś"
    (nie bić, mam ponowne czytanie VAT w planie ;)) odpowiedź byłaby bardziej
    "na nie". A poprzednio było bardziej na "to zależy" :>

    W ustawie są wyłączenia!!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-04-14 10:24:23
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > (nie bić, mam ponowne czytanie VAT w planie ;)) odpowiedź byłaby bardziej
    > "na nie". A poprzednio było bardziej na "to zależy" :>

    Dzwonilem do urzedu skarbowego i oni sa jak najbardziej na tak, tzn, ze
    powinienem wystawic fakture VAT do umowy o dzielo. Sam juz nie wiem jak to
    ma byc.

    Adam

  • 6. Data: 2006-04-14 10:48:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Adamski wrote:

    > Dzwonilem do urzedu skarbowego i oni sa jak najbardziej na tak, tzn,
    > ze powinienem wystawic fakture VAT do umowy o dzielo. Sam juz nie wiem
    > jak to ma byc.

    Podstawowe pytanie brzmi: czy temat dzieła wchodzi w zakres (zgłoszony
    w ewidencji) twojej działalności gospodarczej? Jeśli tak to jest to po
    prostu coś co rozliczasz dokładnie tak jak inne twoje usługi świadczone
    w ramach DG.

  • 7. Data: 2006-04-16 08:04:39
    Od: "niedzwiedz" <u...@e...totezusun.pl>

    Zajrzyj też tutaj: