  • 1. Data: 2003-11-21 11:55:41
    Temat: umowa o dzielo+korepetycje
    Od: "kasia kaszuba" <k...@o...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów,

    Mam prośbę o wytlumaczenie mi pewnej kwestii. Jestem zarejestrowana jako osoba
    bezrobotna bez prawa do zasiłku. Trafila mi się możliwość udzielenia
    korepetycji z jezyka niemieckiego. Chciałabym to zrobic legalnie nie tracac
    jednoczesnie statusu bezrobotnego w zwiazku z tym mam pytania

    1. przestudiowalam informacje o róznych rodzajach umów i jak rozumiem wyjsciem
    byłaby umowa o dzieło [ np opracowanie kospektu do podręcznika]. koszt
    przychodu nie móglby byc wyzszy niz 380zl miesięcznie. Jednoczenie
    przeczytalam "Wysokość wynagrodzenia powinna być określona w umowie, choć nie
    koniecznie kwotowo, bowiem w umowie można wskazać także podstawy do ustalenia
    podstawy wysokości wynagrodzenia. W braku powyższych zapisów zwykle należeć nam
    się będzie jako wykonawcy wynagrodzenie za tego rodzaju dzieło, a gdy tej
    wysokości ustalić nie można wynagrodzenie odpowiadające nakładowi pracy oraz
    innym poniesionym nakładom" czy z tego wynika ze nie musze podawac w umowie
    kwoty? czy moze byc naleznosc placona w miesiecznych ratach - powiedzmy ok
    200zl czy musi byc kwotą calkowita??
    2. czy w umowie o dzielo nalezy zawrzec jakies terminy? zakladam ze bedę uczyć
    tę osobę do czerwca.
    3. jesli nie prowadzę dzialalnosci gospodarczej, ani moj uczen równiez jej nie
    prowadzi to czy możemy w ogóle byc stronami w takiej umowie? w jakiejkolwiek?
    4. czy umowa o dzielo musi miec formę pisemną? Przeczytalam gdzies, że np umowa
    zlecenie może miec formę ustną. jesli tak, to czy mogłabym prosic o jakis wzor
    takiej umowy?
    5. zakladajac, ze mozemy zawrzec taka umowę, jaki jest dalszy bieg sprawy?
    Gdzie nalezy to zglosic?

    Z gory dziękuje za pomoc

    Kasia

  • 2. Data: 2003-11-22 10:31:53
    Temat: Re: umowa o dzielo+korepetycje
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    kasia kaszuba raczył napisać:
    oto wzorowa postawa:)

    nie. ale podstawę obliczania - tak. np. ustala się kwotę xxx za każdą
    godzinę lekcyjną. a potem na koniec podliczasz ile tego było,
    przemnażasz i voila:)

    korepetycje na umowę o dzieło? niby jakim cudem? tylko umowa-zlecenie
    IMO

    oczywiście

    od jakiejś kwoty bodajże.

    Przeczytalam gdzies,
    coś pokręciłaś. wzór ustnej umowy?;)
    a wzór umów znajdziesz w internecie. www.google.pl i wpisz: umowa
    zlecenie wzór

    nie chcę cię zniechęcać, ale więcej zachodu niż pożytku. oczywiście nie
    namawiam cię do dawania korków na czarno.. ale.. hm.. no nic już,
    milczę;)

    pozdrawiam
    RW

  • 3. Data: 2003-11-22 11:14:09
    Od: "kasia kaszuba" <k...@o...pl>

    > korepetycje na umowę o dzieło? niby jakim cudem? tylko umowa-zlecenie
    > IMO

    Ale przy umowie zlecenie stracę status bezrobotnego i pojawi się problem ZUSu
    prawda? Wydawalo mi się, ze umowa o dzieło ale nie o korepetycje ale o hmm,
    opracowanie konspektu gramatyczno-leksykalnego do podrecznika?:-)

    > nie chcę cię zniechęcać, ale więcej zachodu niż pożytku. oczywiście nie
    > namawiam cię do dawania korków na czarno.. ale.. hm.. no nic już,
    > milczę;)

    Inaczej więc:-) Co grozi mi za ewentualne przylapanie mnie na owym dawaniu
    korków za darmo? Jakie konsekwencje skarbowe?

    Dziękuje za odpowiedz,

    Kasia

  • 4. Data: 2003-11-22 11:23:30
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    więc tak czy siak już przestaniesz być taką uczciwą obywatelką;)

    spokojnie i bez stresu możesz dawać te korki. takie "usługi" ani
    interesują US, ani nie ma możliwości tego kontrolować. bo wyobraź sobie,
    jak niby?:) "czy to prawda że pani uczy tego chłopca?", "nie, skąd!",
    "chłopcze, czy ta pani cię uczy?" "broń boże!" ;)

    pozdrawiam!
    RW

  • 5. Data: 2003-11-22 12:40:13
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > jak niby?:) "czy to prawda że pani uczy tego chłopca?", "nie, skąd!",
    > "chłopcze, czy ta pani cię uczy?" "broń boże!" ;)

    A mnie straszono kontrolami z US, polegajacymi na tym, ze np zjawia się u mnie
    pani niby na lekcje a przy placeniu okazuje się ze jest z US i mam klopoty

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 6. Data: 2003-11-22 13:03:33
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    przecież napisałaś że "trafiła ci się okazja udzielenia korepetycji" a
    teraz piszesz że dzwoni do ciebie pani z US. skąd??
    wybiera na chybi trafił twój telefon z książki telefonicznej?:)
    a ta osoba co cię straszyła to przeżyła to sama? słyszała to z pierwszej
    ręki?
    ja znam niereformowalnych "korkodawców" i nic takiego nigdy się nie
    wydarzyło.
    poza tym...
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF
    -8&newwindow=1&q=korepetycje+podatek&sa=N&tab=wg&lr=

    i sama zdecyduj
    RW

  • 7. Data: 2003-11-22 20:10:39
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@W...gazeta.pl>

    W linku ktory kolega podal jest min. informacja,ze ktos zarejestrowal
    korepetycje jako DG i placi zryczaltowany podatek, i to wlasnie jest bardzo
    interesujace. Dlaczego zryczaltowany? Przeciez przy dzialalnosci
    typu 'nauczanie jezyka obcego' prowadzi sie KPiR i placi 'normalny' podatek?!
    Czy ktos wie cos wiecej na ten temat?
    Pozdr,A