  • 1. Data: 2002-12-12 14:59:24
    Temat: umowa o dzieło - nauczyciele
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Jak w temecie czy wie ktoś czy jest praktykowane i czy jest to zgodne z
    przepisami spisywanie z nauczycielami umów o dzieło i w ten sposób
    unikniecie płacenia ZUS.

    pozdrowienia
    galis

  • 2. Data: 2002-12-14 21:04:58
    Temat: Re: umowa o dzieło - nauczyciele
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    : Jak w temecie czy wie ktoś czy jest praktykowane i czy jest to zgodne z
    : przepisami spisywanie z nauczycielami umów o dzieło i w ten sposób
    : unikniecie płacenia ZUS.

    jeżdzę po biurach obsługujących naliczanie płac dla na uczycieli. Odwiedzam
    takich biur ok 30, ale takiego wynalazku jeszcze nikt nie wprowadził.
    Czy nauczanie można faktycznie podciągnąć pod dzieło?

    PawełJ

  • 3. Data: 2002-12-15 10:15:02
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    pawel >
    > jeżdzę po biurach obsługujących naliczanie płac dla na uczycieli.
    > Odwiedzam takich biur ok 30, ale takiego wynalazku jeszcze nikt nie
    > wprowadził. Czy nauczanie można faktycznie podciągnąć pod dzieło?

    no właśnie ja też za bardzo w to nie wierze, ale słyszałem że robią
    niektórzy tak, że nauczyciel robi konspekt w którym opisuje co wykonał, co
    uczył itd... i podobno nawet przeszło to kontrolę US, no ale jak
    powiedziałem śmierdzi mi to trszkę

    galis

  • 4. Data: 2002-12-15 10:18:51
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    : > wprowadził. Czy nauczanie można faktycznie podciągnąć pod dzieło?
    : >
[...]
    Przypomniało mi się coś. Próbowali gdzies zrobić umowę o dzieło-codziło o
    nauke jęz. rosyjskiego. Po kilku telefonach do ZUS i US dali sobie spokój.
    Podobno nie przeszłoby takie coś.
    Inna rzecz, że inny urząd skarbowy może mieć swoją interpretację i może
    przejdzie.
    PawełJ
    :

  • 5. Data: 2002-12-15 10:23:21
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > US dali sobie spokój. Podobno nie przeszłoby takie coś.
    > Inna rzecz, że inny urząd skarbowy może mieć swoją interpretację i

    no właśnie co urząd to innym obyczaj

  • 6. Data: 2002-12-16 09:39:25
    Od: " Akademik" <n...@N...gazeta.pl>

    Galis <g...@g...pl> napisał(a):

    > no właśnie co urząd to innym obyczaj

    Po przykladzie z Ministerstwa Finansow warszawskie wyzsze uczelnie (moze i
    gdzie indziej tez) uznaly wynagrodzenia wykladawcow za honoraria i 80% pensji
    za sprzedaz praw autorskich.,

    W tej sprawie bylem jakies dwa lata temu wzywany do US, jednak gdy doradzilem
    urzedniczce by zaaresztowala Senat PW, bo to jego uchwala zakonczyla sprawe.

  • 7. Data: 2002-12-17 11:21:22
    Od: Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2002 09:39:25 +0000 (UTC) " Akademik" <n...@N...gazeta.pl>
    napisał/napisała:

    > Po przykladzie z Ministerstwa Finansow warszawskie wyzsze uczelnie (moze i
    > gdzie indziej tez) uznaly wynagrodzenia wykladawcow za honoraria i 80% pensji
    > za sprzedaz praw autorskich.

    UAM w Poznaniu też tak robi. Uchwała senatu UAM określa maksymalny udział
    "twórczości" w ramach etatu na 75%. Co roku w grudniu składamy oświadczenia.

    O ile wiem to prawie powszechna praktyka na uczelniach.
    Pozdrawiam,
    PAD
    --