  • 1. Data: 2002-12-12 14:58:57
    Temat: W ktorym roku zaksiegowac?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Data wystawienia faktury - grudzien, zaplata w styczniu. Faktura z
    zagranicy (wiec w dniu zaplaty w styczniu dopiero bede znal roznice
    kursowe). Jak to poprawnie rozliczyc (KPiR) ?

    Dziekuje,
    BaLab

  • 2. Data: 2002-12-12 15:02:13
    Temat: Re: W ktorym roku zaksiegowac?
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    BaLab wrote:
    > Data wystawienia faktury - grudzien, zaplata w styczniu. Faktura z
    > zagranicy (wiec w dniu zaplaty w styczniu dopiero bede znal roznice
    > kursowe). Jak to poprawnie rozliczyc (KPiR) ?

    jeśli jest to koszt grudnia roku X to nalezy zaksięgować w roku X bo w
    styczniu roku Y nie bedzie to już kosztem uzyskania przychodu

    galis

  • 3. Data: 2002-12-12 16:14:13
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli jest to koszt grudnia roku X to nalezy zaksięgować w roku X bo w
    > styczniu roku Y nie bedzie to już kosztem uzyskania przychodu

    Ale pod datą np. 12 stycznia 2003? Przecież nie mogę udawać, że 12
    grudnia wiedziałem jaki będzie kurs euro za miesiąc.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2002-12-12 16:25:28
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    BaLab>> jeśli jest to koszt grudnia roku X to nalezy zaksięgować w roku X bo

    > Ale pod datą np. 12 stycznia 2003? Przecież nie mogę udawać, że 12
    > grudnia wiedziałem jaki będzie kurs euro za miesiąc.

    pewnie, że nie bedziesz wiedział dlatego istnieje coś takiego jak różnice
    kursowe dodatnie lub ujemne

    galis

  • 5. Data: 2002-12-12 16:48:33
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    roku X bo

    > pewnie, że nie bedziesz wiedział dlatego istnieje coś takiego jak

    To wiem :-). Pytanie było, czy owe różnice mogę wpisać w KPiR za 2002 z
    datą 12 stycznia 2003? Z tego co piszesz wynika, że tak, ale wydaje mi
    się to dziwne... Zeby mi pozniej nie zakewstionowali tego, ze to nie
    KUP!

    ozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2002-12-12 17:16:54
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > z datą 12 stycznia 2003? Z tego co piszesz wynika, że tak, ale wydaje
    > mi się to dziwne... Zeby mi pozniej nie zakewstionowali tego, ze to

    :) sory nie doczytałem dokładnie twojego postu, tzn tego "wiec w dniu
    zaplaty w styczniu dopiero bede znal roznice kursowe). "
    oczywiście że te różnice zaksiegujesz w 2003 roku

  • 7. Data: 2002-12-12 23:37:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > :) sory nie doczytałem dokładnie twojego postu, tzn tego "wiec w dniu
    > zaplaty w styczniu dopiero bede znal roznice kursowe). "
    > oczywiście że te różnice zaksiegujesz w 2003 roku

    Ale w księdze z 2002, tak?

    BaLab

  • 8. Data: 2002-12-13 06:51:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BaLab napisał:

    > Ale w księdze z 2002, tak?

    Przeciez Galis po polsku pisał...
    Nie, róznice kursowe w księdze w 2003, bo księgujesz dopiero
    "zrealizowane" róznice kursowe. A ta konkretna została zrealizowana
    dopiero w 2003r.
    Realizacja różnicy kursowej nastepuje wtedy, gdy dana transakcja jest
    juz zamknieta i widzisz ile fizycznie masz więcej lub mniej pieniędzy od
    tego co sobie na początku prognozowałeś.

    W KH masz jeszcze róznice wynikajace z wyceny nalezności na koniec roku
    obrachunkowego (faktycznie niezrealizowane) i te księguje się w "starym"
    roku, ale Ciebie to nie dotyczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk