  • 1. Data: 2005-03-12 18:16:36
    Temat: umowa użyczenia lokalu a podatki
    Od: "PEPE" <b...@p...pl>

    Chce zamieszkac w prywatnej kamienicy mojej
    mamy.Chodzi o to, zebym nie placil czynszu ale zebym mogl uzyskac ulge
    remontowa i zeby mamie sie US nie czepial, a jest dodatkowo ten problem, ze
    ja mam dzialanosc gospodarcza zarejestrowana na moje nazwisko no i chcialbym
    zeby ta firma byla nadal u mnie w moim nowym mieszkaniu.
    Czy to sie da jakos pogodzic?
    Czy umowa uzyczenia czy cos takiego spelnia te warunki? Jesli nie to co
    innego?
    Dziekuje za wszystkie podpowiedzi.
    PP

  • 2. Data: 2005-03-12 21:02:35
    Temat: Re: umowa użyczenia lokalu a podatki
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "PEPE" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy to sie da jakos pogodzic?
    > Czy umowa uzyczenia czy cos takiego spelnia te warunki? Jesli nie to

    mylisz pojęcie "działalność gospodarcza " a "siedziba firmy " -przy
    siedzibie firmy a taka definicją możesz posługiwać się gdy miejsce
    zamieszkania nie stanowi miejsca uzyskania dochodu nie potrzeba żadnych
    umów poza faktem prawa do zamieszkiwania -ulga remontowa nie jest
    związana z DG a z tytułem prawnym do zamieszkania osoby fizycznej .
    problem powstaje tylko wówczas kiedy dochód DG powstaje w lokalu i na
    taką działalność powinny być kwity umowy pomiędzy właścicielem i
    wynajmującym .

    --

    ==== OPIX=====

  • 3. Data: 2005-03-12 21:28:47
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > problem powstaje tylko wówczas kiedy dochód DG powstaje w lokalu i na
    > taką działalność powinny być kwity umowy pomiędzy właścicielem i

    art 14 ustawy o pod.doch.od osób fiz. za przychód z działalności
    gospodarczej
    uważa się w pkt 8 wartośc otrzymanych świadczeń w naturze i innych
    nieodpłatnych
    świadczeń [...] z wyjatkiem otrzymanych od osób zaliczonych do I i II grupy
    podatkowej
    w rozumieniu przepisó o podatku od spadków i darowizn

    Pozdr
    Aga

  • 4. Data: 2005-03-13 17:25:10
    Od: "PEPE" <b...@p...pl>

    Bardzo przepraszam, ale niewiele z tego zrozumialem :(
    Czy to znaczy, ze gdy zajmuje sie lokal na podstawie na umowe uzyczenia to
    nie mozna w tym lokalu miec zarejestrowanej DG (to tylko skladanie kompow)?