  • 1. Data: 2005-03-12 18:41:00
    Temat: dzialalnosc gospodarcza w lokalu uzyczonym
    Od: "PEPE" <b...@p...pl>

    Czy to mozliwe prowadzic dzialalnosc w lokalu, ktory uzyczy mi na podstawie
    umowy uzyczenia mama w jej wlasnej kamienicy? Czy ani mama ani ja nie
    bedziemy z tego tytulu miec klopotow?
    Bardzo prosze o pomoc.
    PP

  • 2. Data: 2005-03-14 13:17:17
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza w lokalu uzyczonym
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Użytkownik "PEPE" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawie
    > umowy uzyczenia mama w jej wlasnej kamienicy? Czy ani mama ani ja nie

    Możesz. Jeśli jest to bezpłatne użyczenie to mama nie odprowadza podatku
    natomiast ty z DG określasz przychód z nieodpłatnego świadczenia wyliczony
    w/g cen rynkowych ( Cena rynkowa za najem lokali na tym terenie)
    MG

  • 3. Data: 2005-03-14 13:28:44
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > natomiast ty z DG określasz przychód z nieodpłatnego świadczenia wyliczony
    > w/g cen rynkowych ( Cena rynkowa za najem lokali na tym terenie)

    Coś było w archiwum.
    Przy tak bliskim pokrewieństwie się *chyba* nie uwzględnia przychodu
    alternatywnego.

  • 4. Data: 2005-03-14 13:41:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <e...@o...pl> napisal(a):

    > Możesz. Jeśli jest to bezpłatne użyczenie to mama nie odprowadza podatku
    > natomiast ty z DG określasz przychód z nieodpłatnego świadczenia wyliczony
    > w/g cen rynkowych ( Cena rynkowa za najem lokali na tym terenie)

    Zasada pierwsza - jeśli się na czymś nie znamy, to nie radzimy, bo tylko
    zaszkodzimy.

    Użyczenie na linii dziecko-rodzic nie rodzi skutków podatkowych po
    żadnej stronie, szczegóły w UPDOF.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2005-03-16 08:18:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Mar 2005, Samotnik wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Użyczenie na linii dziecko-rodzic nie rodzi skutków podatkowych po

    ...słusznie. Może przy okazji offtopicznie ;) nie zawadzi wspomnieć
    iż za to powstaje inny efekt uboczny: zakaz zaliczania wszelkich
    kosztów "związanych z lokalem" do KUP.
    Po prawdzie nie przyglądałem się jak się owo "związanie" klasyfikuje
    i czy chodzi *tylko* o koszty w stylu remontu, czy *również* takie
    koszty jak ogrzewanie, zasilanie czy dostarczanie łącza
    telekomunikacyjnego *do tego lokalu* (tj. jeśli umowa jakkolwiek
    określa lokal jako przedmiot umowy) - jakby kto wiedział to może
    przy okazji niech rzuci info pro publico bono :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-03-16 09:57:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):
    > [...]
    >
    > ...słusznie. Może przy okazji offtopicznie ;) nie zawadzi wspomnieć
    > iż za to powstaje inny efekt uboczny: zakaz zaliczania wszelkich
    > kosztów "związanych z lokalem" do KUP.

    Ciekawe, nigdy nie słyszałem. A skąd to wynika?
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-03-16 20:56:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Mar 2005, Samotnik wrote:

> [...]
    >+ > kosztów "związanych z lokalem" do KUP.
    >+
    >+ Ciekawe, nigdy nie słyszałem. A skąd to wynika?

    ...z tego samego miejsca z którego wynika "nieustalenie kwoty"
    owego wirtualnego dochodu od którego przy "normalnym użyczeniu"
    należą się podatki !!

    +++ USTAWA (wiadoma) +++
    2. Jeżeli właściciel nieruchomości używa jej na własne potrzeby
    lub potrzeby członków rodziny albo oddał bezpłatnie nieruchomość
    lub jej część do użytku na cele działalności naukowej [...]
    nie ustala się wartości czynszowej tej nieruchomości lub jej
    części,
    a wydatki związane z nieruchomością
    nie stanowią kosztu uzyskania przychodów.
    --- cięcie, kurtyna :) ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)