  • 1. Data: 2007-09-09 15:59:32
    Temat: umowo o dzieło / zlecenie
    Od: "AdamG" <a...@o...pl>

    witam
    jestem tłumaczem, prowadzę działalność gospodarczą. Chciałbym zacząć
    prowadzić także kursy jezykowe i musiałbym zatrudnić lektorów z innych
    języków, zapewne nauczycieli. Najlepiej gdyby prowadzili DG i byłoby po
    kłopocie.
    Jednak nie każdy nauczciel takowąż prowadzi. Podejrzewam, że będe musuał
    zawrzeć jakąś umowę, tylko jaką o dzieło, czy zlecenie? Chodzi mi o to, aby
    płacić wewntualnie podatek, ale nie płacić składek ZUS. Trochę dziś czytałem
    w necie i chyba lepsza byłaby o dzieło, ale czy prowadzenie lekcji z j.
    obcego przez np 6 miesięcy podchodzi pod dzieło, czy raczej usługę?
    Rozumiem też że jeśli nauczyciel pracuje w szkole i ma opłacane 100% składki
    ZUS to przy umowie zleceniu nie muszę płacić składek, chociaż gdzieś znowu
    czytałem, że chyba zdrowotną też? Ale to pokręcone :)

    Jak to wszystko wygląda, jakie byłoby najlepsze wyjście?

    pozdrawiam
    adam