  • 1. Data: 2002-12-04 17:09:02
    Temat: urlop pracownika
    Od: "Victoria Travel" <v...@w...pl>

    Witam,
    Zatrudnilam pracownika 18.06 br, pracownik mial ciaglosc pracy.
    Teraz chce wziac dwa dni urlopu.
    Jakie musze dokumenty wypelnic w zwiazku z tym? Czy sa do tego jakies druki?
    Czy w deklaracji RNA potem wpisze np liczba dni pracujacych 25,
    przepracowane 23?
    Rozumiem, ze pensje dostaje w takiej samej wysokosci, jakby nie mial urlopu.
    Prosze o pomoc,
    Pozdrawiam,
    Magdalena Budzynska

  • 2. Data: 2002-12-05 08:15:52
    Temat: Re: urlop pracownika
    Od: Sławomir Firek <k...@p...net.pl>

    Dnia 2002-12-04 18:09, Użytkownik Victoria Travel napisał:

    > Witam,
    > Zatrudniłam pracownika 18.06 br, pracownik miał ciągłość pracy.
    > Teraz chce wziąć dwa dni urlopu.
    > Jakie musze dokumenty wypełnić w związku z tym? Czy są do tego jakieś
    > druki?
    > Czy w deklaracji RNA potem wpisze np liczba dni pracujących 25,
    > przepracowane 23?
    > Rozumiem, ze pensje dostaje w takiej samej wysokości, jakby nie miał
    > urlopu.
    > Proszę o pomoc,
    > Pozdrawiam,
    > Magdalena Budzynska

    Witam również.
    Ciągłość pracy na ogół nie ma tu nic do rzeczy (są wyjątki - np.
    "przejęcie zakładu").
    Wymagane dokumenty - karta urlopowa - taki druczek na którym jest
    napisane od kiedy i do kiedy dany pracownik ma urlop, na ogół kopia z
    potwierdzeniem odbioru wkładana do teczki osobowej. Innych nie ma.
    Na RNA w tym przykładzie 25/25 dni roboczych (to taki długi miesiąc :-))
    Wynagrodzenie jak słusznie zauważyłaś, bez zmian wysokości.
    Pozdrawiam.
    Sławek
    --
    "Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć
    przesąd." (Albert Einstein)

  • 3. Data: 2002-12-06 01:02:25
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Sławomir Firek" <k...@p...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > napisane od kiedy i do kiedy dany pracownik ma urlop, na ogół kopia z
    > potwierdzeniem odbioru wkładana do teczki osobowej. Innych nie ma.

    Jeśli pominiemy listę obecnośći i ewidencję czasu pracy, to faktycznie nie
    ma.

    > Na RNA w tym przykładzie 25/25 dni roboczych (to taki długi miesiąc :-))

    Nieżle gonisz doroboty tego pracownika.
    Ciekawe jak udało ci się zmieścić 25 dni w 4 i pół pięciodniwych tygodniach
    pracy z dodatkowym uwzględnieniem świąt ?
    IMHO w grudniu max 20 dni.
    W RNA urlop traktuje się jak czas przepracowany.

    > Wynagrodzenie jak słusznie zauważyłaś, bez zmian wysokości.

    Jeżeli określone wumowie jako miesięczne stałe, to tak, w przeciwnym wypadku
    podstawą do wyliczenia stawki za jeden dzień, będzie średnia z 3 poprzednich
    miesięcy (w praktyce bardziej skomplikowane).

    Koniecznie zobacz:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 8 stycznia 1997 r.
    w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i
    wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za
    urlop.
    (Dz.U. Nr 2, poz. 14)

    pozdrawiam
    Ryszard G.