  • 11. Data: 2004-06-18 21:24:09
    Temat: Re: usluga wykonana dla klienta z UE - pomocy!
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Sorry, przepraszam widocznie za dlugo dzisiaj pracowalem, czasami tak mi sie
    pieprzy pod koniec dnia. Na trzezwo(po odpoczynku: bo w pracy czlowiek
    chodzi jak pijany) macie Panowie calkowita racje zwracam honor. Usluga
    opodatkowana jest w miejscu wykonania które w tym przypadku jest w miejscu
    gdzie nabywca ma siedzibe i to on placi podatek, tak wiec w Polsce jest
    zwolniona z VAT.

    Uzytkownik "bromden" <l...@t...signature> napisal w wiadomosci

  • 12. Data: 2004-06-19 09:18:08
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    > o czymś takim jak niepodleganie usługi pod vat.
    Dziękuję wam za kształcącą dyskusję :)

    Na koniec jeszcze jedno pytanie: skoro taka transakcja
    nie podlega VAT to jak rozumiem nie ujmuję jej w ogóle w
    rejestrach VAT a tylko wpisuję do KPiR?

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 13. Data: 2004-06-19 11:55:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2004, Kubik wrote:
    [...]
    >+ Na koniec jeszcze jedno pytanie: skoro taka transakcja
    >+ nie podlega VAT to jak rozumiem nie ujmuję jej w ogóle w
    >+ rejestrach VAT a tylko wpisuję do KPiR?

    A to jest IMHO wniosek nieuprawniony :)
    Otóż przepisy *nie* nakazują wpisywania do rejestrów VAT tego
    co "podlega pod VAT" - bo (mam nadzieję ze nie zmienili :))
    *wcale* nie regulują co ma być w rejestrach !!
    Rejestry masz tak prowadzić, żebyś mógł z nich wyliczyć
    prawidłowo VAT należny i naliczony, a ściślej - to co masz
    wykazać w deklaracji
    *Jeśli* transakcja nie podlegająca pod VAT *wpływa* co coś,
    co musisz w deklaracji VAT wykazać - to trzeba ową transakcję
    ująć w rejestrze....
    ...a twoja transakcja wpływa ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-06-19 12:49:02
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    ezjan.zabrze.pl...
    > *Jeśli* transakcja nie podlegająca pod VAT *wpływa* co coś,
    > co musisz w deklaracji VAT wykazać - to trzeba ową transakcję
    > ująć w rejestrze....
    > ...a twoja transakcja wpływa ?
    Tak, transakcja wpływa na podatek naliczony podczas zakupu
    usług niezbędnych do wykonania tej transakcji.. Dobrze? Czemu nie? :)

    Ale teraz biorę do ręki formularz VAT-7 i tam już nie mam gdzie
    tego wpisać. Biorę kwartalny VAT-UE i tam też nie ma miejsca
    na usługi.

    Ostatecznie uruchamiam program do KPiR, zatwierdzam domyślne
    wartości ufając w mądrość jego twórców, transakcja trafia do rejestrów
    VAT w kolumnie "nie podlega" a na formularzu VAT-7 nie jest nigdzie
    wpisywana. I o to chyba chodziło. W ten sposób wystawiłem moją
    pierwszą unijną fakturę. ;)

    --
    pozdrawiam
    Adam