  • 1. Data: 2004-10-22 10:11:01
    Temat: uslugi komputerowe i VAT ???
    Od: "KACPER" <k...@h...pl>

    Witam,
    Mam do Was pytanie odnosnie VAT'u i uslug komputeorwych.
    Chce zalozyc dzialalnosc gospodarcza, ktora bedzie swiadczyla uslugi
    informatyczje: administracja sieci, konserwacja sieci, wspomaganie
    uzytkownikow itp.
    Czy taka dzialalnosc z gory musi byc ovatowana czy moge nie byc VAT'owcem
    jezeli forma nie wymaga ode mnie Faktury VAT ? Jezeli nie bede VAT'owcem to
    jaki dokument wystawiam mojemu klentowi ?

    Dziekuje za pomoc
    KACPEPR

  • 2. Data: 2004-10-22 10:31:01
    Temat: Re: uslugi komputerowe i VAT ???
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    KACPER wrote:

> [...]
    > VAT'owcem jezeli forma nie wymaga ode mnie Faktury VAT ? Jezeli nie
    > bede VAT'owcem to jaki dokument wystawiam mojemu klentowi ?

    Nie musi być VAT-owcem.
    Ale uwaga: Nie możesz wykonywać żadnych prac które dałoby sie
    podciągnąć pod doradztwo informatyczne.
    Jeśli prace wykonujesz wyłącznie dla firm i kupujesz dla firmy np.
    komputer to bycie VAT-owcem jest dla ciebie opłacalne.

    Wystawiasz zwykły rachunek.

  • 3. Data: 2004-10-22 12:25:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, KACPER wrote:
    [...]
    >+ Czy taka dzialalnosc z gory musi byc ovatowana czy moge nie byc VAT'owcem

    Przeczytaj STARANNIE ustawę i rozporządzenia...
    IMHO - nie musi być, CHYBA że dopuścisz się "doradztwa" w jakiejkolwiek
    formie... :] (nie, nie pytaj mnie co ustawodawca rozumie przez "usługę
    doradczą" :])

    >+ jezeli forma nie wymaga ode mnie Faktury VAT ? Jezeli nie bede VAT'owcem to
    >+ jaki dokument wystawiam mojemu klentowi ?

    ...no rachunek chyba ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)