  • 1. Data: 2004-10-22 09:55:47
    Temat: Aport a koszty uzyskania przychodu
    Od: "Big Ben" <b...@o...pl>

    Nowa spółka z o.o. kapitał 50 000,00 zł
    20 000,00 zł w gotówce; 30 000,00 zł majątek wniesiony aportem.
    Na majątek ten składają się przedmioty o wartości od 100,00 zł do 3 000,00
    zł.
    Moje pytanie brzmi:
    Czy muszę traktować wniesione przedmioty jako środki trwałe i amortyzować?
    Ale czy amortyzować przedmiot wart 100,00 zł?
    Czy mogę wszystko jednorazowo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu? W
    takim przypadku strasznie będę miał zawyżone koszty w danym miesiącu.
    Czy może pogrupować wniesione przedmioty wg klasyfikacji środków trwałych i
    amortyzować grupami?

    --
    Pozdrawiam wszystkich <-> Przemek

  • 2. Data: 2004-10-22 18:46:37
    Temat: Re: Aport a koszty uzyskania przychodu
    Od: Pi-Rat<p...@v...fr>

    ja bym zrobil tak jak mowisz - jezeli maja wartosc ponizej 3,5 kpln,
    spisalbym wszystko od razu - ksiegowo i podatkowo.

    tak w zasadzie aport nie rozni sie niczym od nabycia - musisz
    stosowac ustawe o cit i przepisy ustwy o r-sci. jezeli zaczniesz
    amortyzowac te srodki wg zwyklych stawek, to pozniej przy nabyciu
    czegos ponizej 3,5 kpln i spisaniu w pierwsym miesiacu uzytkowania
    urzad ci sie przyczepi, dlaczego traktujesz to w sposob niespojny.

    a zebys byl pewny proponuje zapytac o to US - maja obowiazek
    odpowiedziec.

    pozdr

    pi-rat

    -> http://usenet.pomocprawna.info