  • 11. Data: 2005-06-07 14:46:43
    Temat: Re: vat naliczony od kosztow samochodowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jun 2005, Paweł Sikorski wrote:

    > + > Są *dwie* stuktury !
    > + > Struktura sprzedaży - służąca głownie do określenia częsci VATu
    > + > "odliczalnego"
    > + > oraz
    > + > struktura zakupów - mało coś popularna :), służąca do określenia
    > + > udziału stawek w VAT ze sprzedaży bezrachunkowej.
    > +
    > + Dzięki za odpowiedź. Kto ma obowiązek prowadzenia w/w?

    Nie tyle "prowadzenia struktury" a "prowadzenia ewidencji tak żeby
    strukturę dało się wyznaczyć".
    W myśl ogólnie stosowanej w VAT zasady - "ten kto potrzebuje".
    Jeśli ktoś *prowadzi* sprzedaż bezrachunkową z różnymi stawkami
    VAT to ma problem - i może skorzystać ze "struktury zakupów".
    Jak ja całą sprzedaż fakturuję - to *tego* problemu nie mam,
    więc mnie nie dotyczy, czyli nie muszę się martwić jak ją liczyć :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-06-08 10:08:56
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

> [...]
    > Jak ja całą sprzedaż fakturuję - to *tego* problemu nie mam,
    > więc mnie nie dotyczy, czyli nie muszę się martwić jak ją liczyć :)
    OK. To poproszę, mając nadzieje, ze nie nadużyję Twojej dobroci, o
    odpowiedź, czy w sytuacji, kiedy od całej sprzedaży płacę 22% vat,
    wystawiam na wszystko faktury i paragony, musze? :-)

  • 13. Data: 2005-06-08 20:51:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jun 2005, Paweł Sikorski wrote:

> [...]
    > + czy w sytuacji, kiedy od całej sprzedaży płacę 22% vat, wystawiam na wszystko

    Na moje oko masz aż dwa powody żeby nie rozliczać proporcji zakupów :)
    Powodu do rozliczania zas nie widać !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-06-09 12:28:18
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > Na moje oko masz aż dwa powody żeby nie rozliczać proporcji zakupów :)
    > Powodu do rozliczania zas nie widać !
    Wielkie dzięki za odpowiedź.
    Pozdro.