  • 1. Data: 2005-06-04 10:40:39
    Temat: vat naliczony od kosztow samochodowych
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    Konkretna sytuacja - prowadze kpir, jestem na vat od czerwca, prowadze
    epp. I mam pewien dylemat. Mianowicie, wiem, ze vat od zakupow paliwa
    nie moge odliczac, natomiast wiem tez, ze mozna odliczac vat od
    pozostalych zakupow dot. auta. Powiedzmy, ze mam:
    - 500 zł brutto miesiecznie kosztow paliwowych
    - 500 zł netto miesiecznie pozostałych kosztów (wym. oleju, plynu
    chlodniczego, etc.) - zalozmy ze wszystko opodatkowane 22% vatem
    - wedlug ew. nakrece w danym miesiacu 1000 km (1000 x 0,7846 = 784,60)
    - vatu naleznego mam w danym miesiacu 500,00

    Czy w takiej sytuacji moge od vatu naleznego odjac te 122,00 vatu
    naliczonego zwiazanego z zakupami niepaliwowymi?
    Bo rozumiem, ze jesli nakrece 2000 km (1569,20) to w ogole nie ma o czym
    mowic, tak?

    I tak przy okazji, poza konkursem...;) Co to jest struktura vat?

  • 2. Data: 2005-06-04 12:22:57
    Temat: Re: vat naliczony od kosztow samochodowych
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Paweł Sikorski napisał(a):

    > I tak przy okazji, poza konkursem...;) Co to jest struktura vat?

    No własnie, powinienieś wspomnieć o tym czy masz sprzedaż zwolnioną i
    jak się przedstawia STRUKTURA sprzedaży zwolnionej do całości sprzedaży. :)

    Jacek (AlterNative)

    "... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."

  • 3. Data: 2005-06-04 13:13:56
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > No własnie, powinienieś wspomnieć o tym czy masz sprzedaż zwolnioną i
    > jak się przedstawia STRUKTURA sprzedaży zwolnionej do całości sprzedaży. :)
    Aaa. Do tej pory nie mialem sprzedazy zwolnionej. Tylko 22%.

  • 4. Data: 2005-06-04 16:03:26
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    > Aaa. Do tej pory nie mialem sprzedazy zwolnionej. Tylko 22%.

    ...to możesz odliczyć całość vatu od zakupów "niepaliwowych"

  • 5. Data: 2005-06-04 16:06:44
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    > Aaa. Do tej pory nie mialem sprzedazy zwolnionej. Tylko 22%.

    ...to możesz odliczyć całosć vatu od zakupów "niepaliwowych", które
    stanowią KUP, czyli mieszczą sie w limicie.

  • 6. Data: 2005-06-04 16:22:38
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > ...to możesz odliczyć całosć vatu od zakupów "niepaliwowych", które
    > stanowią KUP, czyli mieszczą sie w limicie.
    Świetnie. A czy moge w takim razie do kosztow samochodowych najpierw
    zaliczac koszty "niepaliwowe", a dopiero pozniej paliwowe? W razie,
    gdyby z ewidencji wynikala mniejsza, niz w rzeczywistosci bylo kosztow
    (w sumie paliwowych i niepaliwowych)?

  • 7. Data: 2005-06-04 18:27:52
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > zaliczac koszty "niepaliwowe", a dopiero pozniej paliwowe? W razie,
    > gdyby z ewidencji wynikala mniejsza, niz w rzeczywistosci bylo kosztow

    hmmmm, no ciekawe...

    IMHO będzię się liczyło:

    data otrzymania faktury,
    kolejność wpisów w ewidencji i
    ewentualnie, na samym końcu, Twoje zdanie

    próbuję to rozpatrywać od strony US, ze swojej strony zrobisz jak
    uważasz, bo chyba nie ma przepisów, które to regulują

  • 8. Data: 2005-06-04 19:45:45
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

> [...]
    >
    > próbuję to rozpatrywać od strony US, ze swojej strony zrobisz jak
    > uważasz, bo chyba nie ma przepisów, które to regulują
    Tak sobie mysle, ze w sumie ew. moge w ogole nie ewidencjonowac faktur
    paliwowych wychacych poza limit z epp....

  • 9. Data: 2005-06-04 21:54:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jun 2005, Paweł Sikorski wrote:

    > + I tak przy okazji, poza konkursem...;) Co to jest struktura vat?

    Są *dwie* stuktury !
    Struktura sprzedaży - służąca głownie do określenia częsci VATu
    "odliczalnego"
    oraz
    struktura zakupów - mało coś popularna :), służąca do określenia
    udziału stawek w VAT ze sprzedaży bezrachunkowej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-06-06 09:52:04
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

> [...]
    > struktura zakupów - mało coś popularna :), służąca do określenia
    > udziału stawek w VAT ze sprzedaży bezrachunkowej.

    Dzięki za odpowiedź. Kto ma obowiązek prowadzenia w/w?