  • 1. Data: 2005-06-04 12:16:54
    Temat: czy to prawda iż nie kalkuluje się sprzedwac mieszkania przed upływem 5 lat od daty zakupu?
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    witam, jak w temacie...

    Czy to prawda, że nie opłaca mi się sprzedawać mieszkania (nowe od
    developera) przed upływem 5 lat od momentu jego zakupu?

    Słyszałam że w tej sytuacji płaci się znacznie większe podatki (?!)

    pozdr

  • 2. Data: 2005-06-04 21:55:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jun 2005, telcia wrote:

> [...]
    >+
    >+ Słyszałam że w tej sytuacji płaci się znacznie większe podatki (?!)

    *Dodatkowo* płaci się dochodowy. Wysoki, 10% ceny.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-06 17:40:00
    Od: "lysiejacy" <l...@s...gazeta.pl>

    > *Dodatkowo* płaci się dochodowy. Wysoki, 10% ceny.

    Płaci się 10% od ceny sprzedaży?
    Czy może 10% od zarobku tj. cena sprzedaży-cena nabycia? - ja bym tak
    zrozumiał "dochodowy".
    pzdr

  • 4. Data: 2005-06-07 09:49:21
    Od: maHo <m...@p...net>

    lysiejacy wrote:

    > Płaci się 10% od ceny sprzedaży?
    > Czy może 10% od zarobku tj. cena sprzedaży-cena nabycia? - ja bym tak
    > zrozumiał "dochodowy".
    > pzdr

    I dodatkowo się podepnę ... czy to także dotyczy transakcji w rodzinie?.

    Tzn jeżeli moja Mama kupiła od mojego brata mieszkanie 4 lata temu, a
    teraz chce mi je sprzedać/przekazać, to czy to da się w miarę
    bezkosztowo zrobić?

    pozdrav

    maHo

  • 5. Data: 2005-06-07 14:52:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jun 2005, lysiejacy wrote:

    >+ > *Dodatkowo* płaci się dochodowy. Wysoki, 10% ceny.
    >+
    >+ Płaci się 10% od ceny sprzedaży?

    Ustawa reguluje również podatki ryczałtowe:
    ****** USTAWA o podatku dochodowym OF *******
    Art. 28. 1. Przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw
    majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie
    łączy się z przychodami (dochodami) z innych źródeł.

    2. Podatek od przychodu, o którym mowa w ust. 1, ustala się
    w formie ryczałtu w wysokości 10% uzyskanego przychodu.
    ^^^^^^^^ ^^^^^^^^^
    Podatek ten jest płatny bez wezwania w terminie 14 dni od dnia
    dokonania odpłatnego zbycia na rachunek urzędu skarbowego [...]

    >+ Czy może 10% od zarobku tj. cena sprzedaży-cena nabycia? - ja bym tak
    >+ zrozumiał "dochodowy".

    Ale ty "rozumujesz zbyt normalnie" :) Posłów ktoś wybrał, a ci
    posłowie stosują rozumowanie pasujące tym co ich wybrali - no
    to ich pytaj o logikę :[
    Zastanów się - podatek od odsetek bankowych też nazywa się
    "dochodowy". Od czego go płacisz i dlaczego nie odliczasz
    (bank ci nie odlicza) kosztów w postaci opłat bankowych ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)