  • 1. Data: 2012-11-09 13:04:11
    Temat: w Zakopanem klonuja owce!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ...i zatrudniają je w Urzędzie Skarbowym....

    Mężowi znajomej bank zablokował konto prywatne. Dzisiaj udało się dojść
    dlaczego: urząd skarbowy uważał, że należy mu się jeszcze 13zł od
    działalności tego jej męża.

    Zamiast wezwać, po prostu zablokowali konto firmowe i prywatne, które
    wyśledzili z historii konta firmowego. Co ciekawe na koncie firmowym
    było ponad 100zł

    Czy to normalna praktyka, że w przypadku jakiejś niedopłaty, zwłaszcza
    tak drobnej, zamiast wezwać do uregulowania od razu konta blokują?

  • 2. Data: 2012-11-09 13:26:41
    Temat: Re: w Zakopanem klonuja owce!
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-09 13:04, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    >
    > Czy to normalna praktyka, że w przypadku jakiejś niedopłaty, zwłaszcza
    > tak drobnej, zamiast wezwać do uregulowania od razu konta blokują?

    Jakaś bzdura, US nie ma prawa do "blokowania konta".

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-11-09 14:26:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.11.2012 13:26, Liwiusz pisze:

    > Jakaś bzdura, US nie ma prawa do "blokowania konta".

    Czepiasz się. US wysyła do banków "zajęcie", a bank blokuje - tylko
    dlaczego US wszczyna procedurę egzekucyjną bez wezwania do dopłaty.

  • 4. Data: 2012-11-09 15:10:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 11/09/2012 03:26 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > Czepiasz się. US wysyła do banków "zajęcie", a bank blokuje - tylko
    > dlaczego US wszczyna procedurę egzekucyjną bez wezwania do dopłaty.

    "przyjazne panstwo".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2012-11-09 15:10:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Nov 2012, Liwiusz wrote:

    > Jakaś bzdura, US nie ma prawa do "blokowania konta".

    Chyba że ma podstawy.
    Wersje są ze dwie na początek:
    - ktoś złamał prawo, a bank z chęcia z tego skorzystał, w końcu
    kilkadziesiąt zł opłaty egzekucyjnej piechotą nie chodzi
    - mąż znajomej zapomniał o przekazaniu Andrzejowi informacji
    że np. niedawno się przeprowadził lub zmienił adres działalności.
    Resztę na takie przypadku już znamy - doręczenie zastępcze :P

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-11-09 15:28:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Chyba że ma podstawy.
    > Wersje są ze dwie na początek:
    > - ktoś złamał prawo, a bank z chęcia z tego skorzystał, w końcu
    > kilkadziesiąt zł opłaty egzekucyjnej piechotą nie chodzi

    To "złamanie prawa" to był jakiś błąd w wyliczeniach czy też może
    przegapiona opłata skarbowa. Czy US nie powinien najpierw o tym się
    przypomnieć, zwłaszcza przy tak śmiesznej kwocie?

    > - mąż znajomej zapomniał o przekazaniu Andrzejowi informacji
    > że np. niedawno się przeprowadził lub zmienił adres działalności.
    > Resztę na takie przypadku już znamy - doręczenie zastępcze :P

    Przeprowadzić się przeprowadził, ale pod starym adresem urzęduje jego
    matka, która jest na to uczulona i na każdy polecony reaguje szybkim
    telefonem.

  • 7. Data: 2012-11-09 15:42:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Nov 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > To "złamanie prawa" to był jakiś błąd w wyliczeniach czy też może
    > przegapiona opłata skarbowa. Czy US nie powinien najpierw o tym się
    > przypomnieć, zwłaszcza przy tak śmiesznej kwocie?

    Nienienie, ja miałem na myśli złamanie prawa poprzez "nielegalne"
    przeprowadzenie egzekucji. Właśnie dlatego, że powinno być
    wezwanie itede.
    Nie chodziło mi o wezwanie prawa przez podatnika :)

    > Przeprowadzić się przeprowadził, ale pod starym adresem urzęduje jego
    > matka, która jest na to uczulona i na każdy polecony reaguje szybkim
    > telefonem.

    Hm... ale jakiś cień możliwości na taką wersję mamy.
    Na pewno w terminie powiadomił US o zmianie miejsca i ma kopię
    z datownikiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-11-09 15:55:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Hm... ale jakiś cień możliwości na taką wersję mamy.
    > Na pewno w terminie powiadomił US o zmianie miejsca i ma kopię
    > z datownikiem?

    Miejsce zamieszkania zmienił, ale firma nadal jest tam gdzie była.