  • 1. Data: 2007-12-01 19:22:03
    Temat: KPIR a wcześniejsze inwestycje
    Od: " Robert" <6...@W...gazeta.pl>

    Dzień dobry. Małe pytanie:
    osoba fizyczna korzystając z okazji/promocji zakupiła w październiku i
    listopadzie sprzęt biurowy (laptop, ksero). Działalność rozpoczyna z dniem
    dzisiejszym (1-12-2007). Czy istnieje jakakolwiek możliwość wrzucenia ww
    pozycji w koszta? Wartość laptopa 2000 zł, ksero - 2800 zł.
    Pozdrawiam.
    Robert

  • 2. Data: 2007-12-01 20:07:52
    Temat: Re: KPIR a wcześniejsze inwestycje
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Robert wrote:
> [...]
    > dzisiejszym (1-12-2007). Czy istnieje jakakolwiek możliwość wrzucenia ww
    > pozycji w koszta? Wartość laptopa 2000 zł, ksero - 2800 zł.

    Google Twoim przyjacielem. Było ze 157 razy albo więcej.

    Oświadczeniem przenosisz z majątku osobistego na cele prowadzonej DG i
    wpisujesz do EŚT.

    Jak masz fakturę, to wartość początkowa = cena brutto z faktury.
    Jeśli przed DG byłeś czynnym VAT-owcem to być może, można powalczyć o
    odliczenie VAT. Ale tego tematu nie przerabiałem.

    Piotrek