  • 1. Data: 2006-12-01 22:19:02
    Temat: wątpliwości przy "kilometrówce" - autostrady i ubezpieczenie
    Od: BSADO <b...@g...pl>

    Witam
    Mam wątpiliwość, czy koszt przejazu płatną autostradą wpisujemy do
    "kilometrówki" czy bezpośrednio do kosztów w PKPiR;
    a druga to taka: zawarłem ubezpieczenie auta jeszcze przed rozpoczęciem
    DG - czy mogę to wrzucić w "kilometrówkę" (oczywiście koszt odnoszący
    się już do miesięcy w których DG jest prowadzona) i w jakiś sposób skoro
    nie mam faktury?
    pozdr
    bsado

  • 2. Data: 2006-12-02 08:43:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Dec 2006, BSADO wrote:
> [...]
    > czy mogę to wrzucić w "kilometrówkę" (oczywiście koszt odnoszący się już do

    IMO:
    - w wątkach obok masz wzmianki o tym i koszty ogólne "wrzuca się" do
    KPiR punktowo, bez podziału na okresy
    - zasadą ogólną jest "wydatek poniesiony *w celu* przychodu": skoro
    wydatek był poniesiony na samochód używany w celu osobistym to
    pod KUP mi nie pasuje (nie ma niestety przepisu jasno pozwalającego
    zaliczyć w KUP wydatki uprzednio poniesione w *innym* celu
    i przekwalifikowane później, z przepisu ogólnego wynika że się
    nie da)

    Ja bym nie wrzucał.

    > i w jakiś sposób skoro nie mam faktury?

    A jakiś "inny dokument oznaczony numerem lub w inny sposób"?

    pzdr, Gotfryd