  • 11. Data: 2007-07-21 17:31:55
    Temat: Re: wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
    Od: m...@w...pl

    > Oddziel VAT od dochodowego i wtedy zobaczysz, że
    > nie mając NIP z PL płacisz netto 19% więcej w dochodowym (koszty)
    > i do tego doliczyć musisz dalej 22% (od większej podstawy)

    i jeszcze w związku z tym mam następujące pytania:

    1) co z różnicą kursów walut? fakturę z EUR na PLN przeliczam wg kursu
    NBP z dnia wystawienia faktury a jak dokonuję przelewu przez mój bank
    to wg ich tabeli kursów na dzień realizacji przelewu - wiadomo, że te
    dwa kursy się różnią - rozumiem, że do kalkulacji ceny dla Klienta
    biorę pod uwagę kurs z banku - bo to faktycznie płacę

    2) od strony praktycznej nie przeprowadzałem jeszcze takich operacji
    więc czy możesz napisać jakie składniki muszę wziąć pod uwagę przy
    kalkulacji ceny wyjściowej (zakłądając VAT 0%) - nie chciałbym czegoś
    ominąć - mi do głowy przychodzą następujące:
    - cena zakupu towaru
    - koszty transportu na jednostkę towaru
    - prowizja banku od przelewu zagranicznego na jednostkę towaru
    - podatek zryczałtowany
    - podatek VAT (czyli całe 22% na fakturze sprzedaży) - coś jeszcze?

  • 12. Data: 2007-07-21 19:37:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:
    > i jeszcze w związku z tym mam następujące pytania:
    > 1) co z różnicą kursów walut? fakturę z EUR na PLN przeliczam

    Do VAT kurs z dnia wystawienia- średni NBP -
    Masz jakieś różnice na ryczałcie?
    Nie znam dobrze tej ustawy. Poszukaj sobie sam :-)

    > - rozumiem, że do kalkulacji ceny dla Klienta
    > biorę pod uwagę kurs z banku - bo to faktycznie płacę

    Do kalkulacji dla klienta możesz użyć podwojonego
    kursu. Do czasu realizacji zysku, kurs raczej nie wzrośnie dwa razy ;-)

    > - cena zakupu towaru
    > - koszty transportu na jednostkę towaru
    > - prowizja banku od przelewu zagranicznego na jednostkę towaru

    To wszystko wejdzie do ceny netto.
    I wiele innych składników.

    > - podatek zryczałtowany

    Ty kalkulujesz. Jeśli klient płaci,
    to w cenie możesz sobie ująć wczasy w Hiszpanii

    > - podatek VAT (czyli całe 22% na fakturze sprzedaży) - coś jeszcze?

    Miałeś oddzielić VAT od dochodwego :-)

  • 13. Data: 2007-07-21 20:25:03
    Od: m...@w...pl

    > To wszystko wejdzie do ceny netto.
    > I wiele innych składników.

    jakie inne składniki masz na myśli, których nie wymieniłem?

    > Ty kalkulujesz. Jeśli klient płaci,
    > to w cenie możesz sobie ująć wczasy w Hiszpanii

    ale wtedy będą kupowali u Ciebie

    > Miałeś oddzielić VAT od dochodwego :-)

    ale te 22 % to jest właśnie VAT jak mniemam

    no bo zakupuję ze stawką 0% a sprzedaję z 22% czyż nie?

  • 14. Data: 2007-07-22 07:41:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > jakie inne składniki masz na myśli, których nie wymieniłem?

    Nie wiem jak wartościowy jest ten towar, ale pomyśl o ubezpieczeniu
    w transporcie tego towaru (to może rozśmiesza do momentu,
    kiedy zapłacisz za towar, który zaginie w transporcie - a po dokładnej
    analizie
    okazuje się, że opdowiedzialność spedytora przewiduje kilkaset euro)
    Nie wiem jak na ryczałcie, ale przeciez gdzieś trzeba upchnąć wydatki ogólne
    w firmie: telefony, paliwo, prąd, materiały biurowe itd

    > ale te 22 % to jest właśnie VAT jak mniemam

    Ale dyskusja o kalkulacji dotyczyły
    poziomu kosztów a nie podatków pośrednich.

    > no bo zakupuję ze stawką 0% a sprzedaję z 22% czyż nie?

    Skąd pomysł, że kupujesz ze stawką 0%?
    Przecież to WNT opodatkowane stawką 22%.
    Poczytaj trochę ustawę i poszukaj w sieci o rozliczeniu WNT-
    opodatkowanie- faktury wewnętrzne -będzie Ci łatwiej zadać kolejne pytanie
    ;-)