  • 1. Data: 2002-02-26 13:48:09
    Temat: wynagrodzenie chorobowe
    Od: "Ant" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    W miesiącu listopadzie 2001 r od dnia 6 listopada miałam zwolnienie
    lekarskie (25 dni zwolnienia). Mam wątpliwość. Wynagrodzenie brutto wynosi
    3.500 zł, z tego księgowa wyliczyła mi wynagrodzenie chorobowe w wysokości
    2371 i za te przepracowane dni wynagrodzenie 333,33zł brutto (czyli
    faktycznie za 3 dni) - za pozostałe 2 sobota i niedziela nie dostałam
    wynagrodzenia, gdyż twierdzi ona że wynagrodzenie przysługuje tylko za dni
    faktycznie przepracowane. Moja pensja jest stałej wysokości - jestem
    pracownikiem biurowym, wynagrodzenie chorobowe przysługuje mi 100% (ciąża),
    więc wydawało mi się, że ostatecznie kwota którą powinnam otrzymać = 2367
    (czyli tyle co zwykle), a otrzymałam 2170. Kto ma rację i czy możecie mi
    podać jakiś przepis. Do tej pory ja wyliczałam wynagrodzenia w firmie i
    zawsze robiłam to inaczej (kontrola z ZUS nie miała zastrzeżeń). Proszę o
    radę.
    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2002-02-27 00:49:56
    Temat: Re: wynagrodzenie chorobowe
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Witaj.
    zagadnienie to reguluje rozporządzenie ministra pracy i polityki
    socjalnej
    z dnia 29 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania
    pracy oraz wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań,
    odpraw, dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności
    przewidzianych w Kodeksie pracy.
    (Dz. U. Nr 62, poz. 289)
    § 11. 1. W celu obliczenia wynagrodzenia, ustalonego w stawce
    miesięcznej w stałej wysokości, za przepracowaną część miesiąca,
    jeżeli pracownik za pozostałą część tego miesiąca otrzymał
    wynagrodzenie określone w art. 92 Kodeksu pracy, miesięczną stawkę
    wynagrodzenia dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę
    dni nieobecności pracownika w pracy z powodu niezdolności do pracy
    wskutek choroby. Tak obliczoną kwotę wynagrodzenia odejmuje się od
    wynagrodzenia przysługującego za cały miesiąc.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku nieobecności
    pracownika w pracy, w okresie której pracownikowi przysługuje zasiłek
    przewidziany w ustawie o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa.

    pozdrawiam
    Ryszard

    ps. zajżyj do skrzzynki.