  • 1. Data: 2003-12-03 12:31:13
    Temat: ulga remontowa a podatek od sprzedazy
    Od: "ewa" <e...@p...onet.pl>

    mam problem z interpretacja prawno-podatkową; w tym roku najpierw nastąpiło:
    1. podpisanie umowy kredytowej na mieszkanie (na przyszlego meza, ale moje
    podpisy tez były wymagane jako przyszłego współwłaściciela)
    2. sprzedaż mojego poprzedniego mieszkania i wysłanie wniosku do Urzędu
    Skarbowego o przeznaczeniu dochodu ze sprzedaży na cele mieszkaniowe (jako ze
    okres posiadania mieszkania nie przekraczał 5 lat)
    3. nasz ślub
    4. kupno wspólnego mieszkania - akt notarialny (współwłasność po 50%)
    5. uruchomienie transzy kredytu

    w związku z tym jest kilka wątpliwości:
    - czy moge spłacać kredyt zaciągnięty przez meza (ktory wtedy jeszcze nim nie
    byl) na wspólne mieszkanie (współwłasność) jako realizacje 'celów
    mieszkaniowych'?
    - jeżeli nie, to czy pieniądze wydane na remont mieszkania (w myśl ustawy jest
    to również realizacja 'celów mieszkaniowych') przeze mnie, mogą być odliczone
    w ramach ulgi remontowej przez meza?
    (chcemy się opodatkowywać wspólnie od przyszłego roku, jestem na studiach
    doktoranckich i praktycznie nie płace podatku)
    - jeśli to możliwe, to na kogo powinniśmy brać faktury związane z remontem,
    żeby mogły posłużyć obu powyższym celom (na nas obydwoje?) i czy możemy remont
    zacząć w tym roku, czy, ponieważ razem będziemy się opodatkowywać od stycznia,
    to z remontem (data faktury) tez powinniśmy poczekać do stycznia?

    bede wdzieczna za jakiekolwiek wskazowki