  • 1. Data: 2007-09-21 07:57:39
    Temat: wynajm mieszkania a podatek
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów.
    Proszę mi powiedzieć jak to jest?
    Siostra przebywa za granicą, chyba już na stałe.
    W Polsce ma mieszkanie
    Chciałabym to mieszkanie komuś wynająć, oczywiście spisać umowę, odprowadzać
    podatek.
    Ale jak to zrobić skoro siostra nie rozlicza się z podatku w Polsce?
    Czy mogę spisać z lokatorem umowę najmu, (mam pełnomocnictwo od siostry
    na wszelkie czynności związane z tym mieszkaniem) i jak to wtedy będzie z
    tym podatkiem?
    Bardzo proszę o informacje i z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2007-09-21 16:13:58
    Temat: Re: wynajm mieszkania a podatek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    irena wrote:
> [...]
    > podatek.
    > Ale jak to zrobić skoro siostra nie rozlicza się z podatku w Polsce?

    To od tego momentu będzie musiała.

    > Czy mogę spisać z lokatorem umowę najmu, (mam pełnomocnictwo od siostry
    > na wszelkie czynności związane z tym mieszkaniem) i jak to wtedy będzie z
    > tym podatkiem?

    tak samo.
    będzie musiała się rozliczać z dochodu osiągniętego w Polsce.
    A tam gdzie mieszka będzie musiała doczytać jak rozliczać się z dochodu
    osiągniętego za granicą.

  • 3. Data: 2007-09-23 21:49:26
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym podatkiem?
    > Bardzo proszę o informacje i z góry dziękuję.

    najkorzystniej chyba zarejestrować ten dochód jako ryczałt
    do kwoty ok 4 tys. Euro rocznie stawka 8,5%, od kwoty powyżej chyba 20%