  • 1. Data: 2009-12-02 08:56:55
    Temat: wysokie dochody a zus
    Od: "AnaxWRC" <w...@i...pl>

    hej jak sie ma ta informacja do rzeczywistosci? Nie bardzo rozumiem, jesli
    zarabiam ponad 8k miesiecznie to nie musze placic skladki zdrowotnej i
    rentowej?
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zla-wiadomosc
    -dla-bogatych-Polakow,wid,11739239,wiadomosc.html

    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2009-12-02 09:10:24
    Temat: Re: wysokie dochody a zus
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    AnaxWRC wrote:
> [...]
    > rentowej?
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zla-wiadomosc
    -dla-bogatych-Polakow,wid,11739239,wiadomosc.html

    Odpowiedź na Twoje pytanie jest w drugim akapicie artykułu, na który się
    powołujesz.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-12-02 10:00:13
    Od: Paweł Trzciński <t...@p...onet.pl>

    > Odpowiedź na Twoje pytanie jest w drugim akapicie artykułu, na który się
    > powołujesz.

    A nie jest to czasem tak, że ograniczenie rocznej podstawy wynika z tego, że
    i maksymalna emerytura/renta z ZUS jest określona ?

    Więc jeśli chcą znieść limit składek, to i limit wypłat powinien byc
    zniesiony - bo inaczej TK im upier... taką ustawę.

    A tak przy okazji jak można napisac, że "Najlepiej opłacani przekraczają
    próg już w styczniu i od lutego nie płacą tych składek w ogóle. " - jak to
    wogóle, przecież całą należną składkę roczną płacą już w styczniu, więc jak
    by policzyć, to płacą więcej niż ci, który płacą to "ratalnie" przez cały
    rok i limit osiągają dopiero np. w grudniu.

    To tak, jakby stawiać zarzut włascicielom samochodów, którzy OC/AC płacą
    jedną roczną składką, a nie ratalnie kwartałami, że płacą raz w styczniu i
    przez cały rok już nic, a inni biedni muszą płacić co kwartał, czy też
    miesięcznie.

    Pozdrawiam
    Paweł Trzciński

  • 4. Data: 2009-12-02 10:04:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    Paweł Trzciński pisze:

> [...]
    >
    > Więc jeśli chcą znieść limit składek, to i limit wypłat powinien byc
    > zniesiony - bo inaczej TK im upier... taką ustawę.

    Przecież taka zasada (nieograniczone składki, ograniczona podstawa
    wymiaru) obowiązywała do 1999 r., wygląda na to że zawieszono ją na te
    dziesięć lat. :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-12-02 10:09:52
    Od: Paweł Trzciński <t...@p...onet.pl>

    > Przecież taka zasada (nieograniczone składki, ograniczona podstawa
    > wymiaru) obowiązywała do 1999 r., wygląda na to że zawieszono ją na te
    > dziesięć lat. :)

    No tak, ale wtedy to wynikało z ustroju "sprawiedliwości połecznej" :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2009-12-02 11:24:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Paweł Trzciński wrote:
    > No tak, ale wtedy to wynikało z ustroju "sprawiedliwości połecznej" :)

    A teraz to niby co zostało zapisane w art. 2 konstytucji?

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-12-02 11:27:05
    Od: Paweł Trzciński <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > A teraz to niby co zostało zapisane w art. 2 konstytucji?
    >
    > Piotrek

    Wtedy "sprawiedliwie" to znaczylo tyle co "po równo", a teraz mam nadzieję,
    że "adekwatnie do zasług, składek, itp" ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2009-12-02 11:47:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Paweł Trzciński wrote:

    > Wtedy "sprawiedliwie" to znaczylo tyle co "po równo", a teraz mam
    > nadzieję, że "adekwatnie do zasług, składek, itp" ;)

    i przede wszystkim aktualnego stanu budżetu ...

    Hint:
    wyrok SN z 15 października 2007 r. sygn. akt II UK 9/07
    wyrok TK z 7 lutego 2006 r. sygn. akt SK 45/04
    i parę innych ...

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-12-02 20:10:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Paweł Trzciński wrote:

    > Wtedy "sprawiedliwie" to znaczylo tyle co "po równo", a teraz mam
    > nadzieję, że "adekwatnie do zasług, składek, itp" ;)

    BTW, Tu masz dość realistyczny opis jak to "sprawiedliwie" może wyglądać.

    Click --> http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kiedy-ZUS-zbankrutuj
    e-2057782.html

    I IMHO nie ma pytania czy te prognozy się spełnia. Jedynie można mieć
    wątpliwość, kiedy to nastąpi.

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-12-02 20:32:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > BTW, Tu masz dość realistyczny opis ...

    Raczej bzdetny.
    Mi to przypomina wrzask mocherowych beretow.