  • 1. Data: 2005-05-02 20:59:43
    Temat: Umowa/wymiana BARTEROWA a podatek VAT, pomocy!
    Od: "Paweł Florczak" <p...@o...pl>

    Witam,

    Jestem osobą fizyczną, nie posiadającą żadnej działalności gospodarczej.

    Aktualnie mam potrzebe zawarcia umowy/wymiany barterowej (towar za reklame
    w internecie). Mam jednak pytanie, jak dokładniej powinno to wygladac... i
    jak wyglada to od strony podatkowej. Czy coś musze zapłacić, wpłacić,
    wyciągnąc, rozliczyć.... ?

    Prosił bym o odpowiedz jak dla typowego laika, jak najprostszą. Dziękuje z
    góry! :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-03 15:39:42
    Temat: Re: Umowa/wymiana BARTEROWA a podatek VAT, pomocy!
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Obiło mi się o uszy, że w takim przypadku obie strony muszą zapłacić podatek
    VAT od szacowanej wartości przedmiotów wymiany. Mogę się mylić, ale chyba
    tak właśnie jest.

  • 3. Data: 2005-05-03 18:20:57
    Od: "Paweł Florczak" <p...@o...pl>

    Dzieki.

    A obiło Ci się o uszy może, czy podlega to zwrotowi?

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2005-05-03 19:38:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 May 2005, Arek wrote:

    >+ Obiło mi się o uszy, że w takim przypadku obie strony muszą zapłacić podatek
    >+ VAT od szacowanej wartości przedmiotów wymiany. Mogę się mylić, ale chyba
    >+ tak właśnie jest.

    Tak kombinuję...
    Z punktu widzenia VAT nie ma znaczenia rodzaj umowy (darowizna, sprzedaż,
    zamiana....) - opodatkowane jest odpowiednio świadczenie usługi oraz
    wydanie towaru.
    *OSOBNO* w każdą stronę.
    Z czego mi wychodzi że skoro Paweł jest OF bez DG *i* jego czynność
    nie podlegałaby VAT (no, zastrzegam z powodu znanej nam komplikacji
    zapisów w ustawie :() to wtedy "jego" wykonanie usługi (bądź
    wydanie towaru) nie byłoby opodatkowane.
    Czy byłaby opodatkowana "druga strona" - to z kolei zależy kim
    owa "druga strona" jest (czy podatnikiem VAT).
    Oczywiście układ w którym Paweł byłby "wydającym towar" w przypadku
    jeśliby *nie* było VATu powoduje podleganie pod PCC itp...
    Do ustalenia jest czy czynność Pawła jest usługą czy "wydaniem
    towaru" :) czyli czy podlega pod niejasny zapis z ustawy :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-03 20:04:43
    Od: "Paweł Florczak" <p...@o...pl>

    Gotfryd, dzieki za odpowiedź.

    Ogólnie wygląda to tak, że pewnej firmie "przekazuje" reklamę na stronie
    internetowej, wzamian za to, że otrzymam od nich kosmetyki.

    Czyli jesli dobrze zrozumialem to ja płacił bym stawkę Vat za towar, który
    otrzymuję?
    Czy istnieje możliwośc odpisania później sobie tego od podatku?

    PCC? proszę o wyjasnienie, kompletny laik jestem w tych sprwach.

    Dzieki z góry za odpowiedz :)

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2005-05-03 22:22:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 May 2005, Paweł Florczak wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czyli jesli dobrze zrozumialem to ja płacił bym stawkę Vat za towar, który

    Mi tak wychodzi.

    >+ Czy istnieje możliwośc odpisania później sobie tego od podatku?

    Jeśli nie prowadzisz DG to nie widzę jak.

    >+ PCC? proszę o wyjasnienie, kompletny laik jestem w tych sprwach.

    Podatek od czynności cywilnoprawnych - ale dopiero od 1000 zł
    od transakcji, do tego nie ten przypadek - bo to jak ktoś nie
    będący VATowcem *sprzedaje* rzeczy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-05-04 10:28:27
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Ogólnie to wygląda tak,że zawierasz umowę o dzieło lub zlecenia jako osoba
    fizyczna z firmą.Za wykonane zlecenie czy dzieło otrzymujesz wynagrodzenie w
    formie kosmetyków oznaczonych co do ilości i wartości.
    > Mi tak wychodzi.

    Twoje przychody z działalności wykonywanej osobiście mogą być objęte
    obowiązkiem zapłaty VAT-u - nie muszą być.
    Firma z którą współpracujesz naliczy VAT od przekazania towarów i uwzględni to
    przy obliczeniu Twojego wynagrodzenia (w nim).Tak więc zapłacisz VAT ale jak
    przy zakupie każdego innego towaru.
    Kwestią zasadniczą pozostaje PIT i potrącenie PDOF przez płatnika w gotówce:-)
    US nie chcą przyjmować kosmetyków.

    Pzdr-Kriss