  • 1. Data: 2002-12-17 13:07:19
    Temat: zakup gruntu
    Od: "Dariusz Kluszczynski" <k...@i...lodz.pl>

    Witam Wszystkich!
    Pomóżcie! Nie jestem specjalistą prawa podatkowego, ani żadnego innego, ale
    chyba będę musiał zostać. Sprawa jest następująca. Zostałem wezwany do US w
    celu udowodnienia wysokości (i zasadności) odpisów na remont mieszkania w
    roku 2001. Wszystko było ok, a nawet pomyliłem się na swoją niekorzyść. W
    zeznaniu był również odpis związany z zakupem gruntu - i tu zaczął się
    problem. Zgodnie z notarialną umową sprzedaży, zakupiłem grunt przeznaczony
    pod budownictwo (i za to tylko zapłaciłem) wraz z letniskowym budynkiem,
    który na niej stoi. Ponieważ działka była wcześniej dzierżawiona przeze mnie
    od gminy, to domek letniskowy stoi i jest mój (sfinansowany z moich środków,
    co potwierdza US). Urząd Skarbowy, powołując się na art. 27, ust 1, pkt. 1 a
    (odliczeniu od podatku podlega "zakup gruntu lub odpłatne przeniesienie
    prawa wieczystego użytkowania gruntu pod budowę budynku mieszkalnego"),
    stwierdził, że takie odliczenie mi się nie należy, bo na zakupionej ziemi
    stoi dom. Nie widzę w ustawie podatkowej żadnej informacji, że na zakupionym
    gruncie nie może stać domek letniskowy i w związku z tym grunt nie jest już
    przeznaczony pod budowę. A może się mylę?

    Czy mógłby ktoś mi w tej sprawie pomóc?

    Z góry dziękuję, Dariusz Kluszczyński
    e-mail: k...@y...co.uk