  • 1. Data: 2004-11-11 17:24:46
    Temat: zakup gruntu pod przyszłą inwestycj
    Od: "Ewa Lich" <ewalich<usunto>@o2.pl>

    Witam grupowiczów i prosze o pomoc!

    Kupiłam prawo własności działki , FV jest na moje imię i nazwisko a na akt
    notarialny stwierdzający ten fakt właśnuie czekam.Chciałam zaewidencjonowac
    ten zakup w mojej firmie (kpir) pod przyszłą inwestycję .Proszę mi
    odpowiedzieć czy moge tę fakturę wprowadzić w mojej firmie i odliczyc VAT.
    Mam również problem z zakupem foteli do samoch.cieżarowego od osoby
    fizycznej .Nie wiem czy ma to byc na umowe kupna-sprzedaży i czy mam
    zapłacić od tej umowy opłatę skarbową ( kwota na umowie nie przekroczy 2000
    zł.)
    dziekuje za pomoc
    wika

  • 2. Data: 2004-11-11 22:53:29
    Temat: Re: zakup gruntu pod przyszłą inwestycj
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Nov 2004, it was written:
    >+ Mam również problem z zakupem foteli do samoch.cieżarowego od osoby
    >+ fizycznej .Nie wiem czy ma to byc na umowe kupna-sprzedaży

    ...wg przepisów :) nazywa się toto formalne "umową sprzedaży" :)

    >+ i czy mam
    >+ zapłacić od tej umowy opłatę skarbową

    ...nie, bo to podlega pod podatek od czynności cywilnoprawnych :)
    (tak, wiem, ustawodawca sobie przekładał różne czynności - raz
    były w opłacie, teraz są w PCC, nie krzyczeć na mnie - ale to
    INNA należność podatkowa :))
    ++++
    Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:
    1) następujące czynności cywilnoprawne:
    a) umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy i praw majątkowych,
    ----

    >+ ( kwota na umowie nie przekroczy 2000 zł.)

    ++++
    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    [...]
    6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania
    nie przekracza 1000 zł,
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd