  • 1. Data: 2002-07-05 12:08:41
    Temat: zakup mieszkania od rodzicow
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Sluchajcie mam problem.
    Sytuacja jest taka. Rodzice mojej dziewczyny chcą nam odstąpić mieszkanie, ale za
    kwotę x. Jak najlepiej rozwiazac te sprawe w kwestii podatkowej i ogolnie
    ponoszonych kosztow. Nie jestesmy malzenstwem. Na czesc kwoty x bedziemy brali
    kredyt. Chcielibysmy aby mieszkanie bylo przepisane na nas.

    Jak to najlepiej zrobic?
    Z gory dziekuje za pomoc.
    Marek

  • 2. Data: 2002-07-05 12:23:26
    Temat: Re: zakup mieszkania od rodzicow
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    ogolnie ponoszonych kosztow. Nie > jestesmy malzenstwem. Na czesc kwoty x

    To zalezy od "kwoty" i od "mieszkania"

    Mysle, ze najlepiej aby za kwote x sprzeadli Pany udzial,
    a dziewczynie darowali reszte na "zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych".

    Ale ja sobie moge "myslec", a i tak trzeba isc do notariusza
    i ten jest od tego, by doradzic. Zaplacicie mu Panstwo za to niemalo....

    A zaplacicie, bo przeniesienie wlasnosci nieruchomosci jest pod rygorem
    niewaznosci
    zawierane notarialnie a wg etyki notariuszy jest nieetycznie brac stawke
    nizsza,
    niz maksymalna...

    Boguslaw