  • 11. Data: 2005-01-27 13:28:48
    Temat: Re: zakup nowej maszyny + 30% w koszty?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0412271750450.1792@athlon>,

    > [...]
    >
    > ...ROTFL :)
    > Podsumowując: nikt nie podał stanowiska przeciwnego.
    > Całkiem niezły myk... :)
    > Może by tak coś jeszcze kupić "do firmy"... hm... !

    Art. 22h. ust. 4. budzi moją czujność...

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 12. Data: 2005-01-27 18:48:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
> [...]
    >+ > Może by tak coś jeszcze kupić "do firmy"... hm... !
    >+
    >+ Art. 22h. ust. 4. budzi moją czujność...

    ..ale "ujawnienie" to jest konkretne zdarzenie, zdefiniowane
    w art. 22d.2 (palcem wskazano iż dotyczy 22h.4) i ma miejsce
    tylko jeśli "nie wpisano na czas" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-01-31 12:32:44
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0501271946430.1184@athlon>,

    > [...]
    >
    > ..ale "ujawnienie" to jest konkretne zdarzenie, zdefiniowane
    > w art. 22d.2 (palcem wskazano iż dotyczy 22h.4) i ma miejsce
    > tylko jeśli "nie wpisano na czas" :)

    Skąd Ci się tu ujawnienie wzięło?

    22h.1. Odpisów amortyzacyjnych dokonuje się:
    [wyliczenie od czego, potem o wyborze metody i przekształconych
    podmiotach]
    4. Podatnicy mogą dokonywać odpisów w równych ratach (...) albo
    jednorazowo na koniec roku podatkowego, z uwzględnieniem art. 22i (o
    stawkach - J.). Suma odpisów amortyzacyjnych (...) dokonanych w
    pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały wprowadzone do
    ewidencji, nie może przekroczyć wartości tych odpisów przypadających za
    okres od wprowadzenia ich do ewidencji (wykazu) do końca tego roku
    podatkowego.

  • 14. Data: 2005-01-31 14:30:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ewidencji, nie może przekroczyć wartości tych odpisów przypadających za
    >+ okres od wprowadzenia ich do ewidencji (wykazu) do końca tego roku

    Acha. To ja musiałem w inne miejsce spojrzeć :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)