  • 1. Data: 2004-12-25 08:36:18
    Temat: [NIP] Gdzie rejestrujemy?
    Od: "gilberto" <g...@p...onet.pl>

    Jestem zameldowany w miejscowosci A, a mieszkam w miejscowosci B i odleglosc
    miedzy tymi dwiema miejscowosciami wynosi ponad 120km. Musze zglosic do US
    wniosek NIP-3 o nadanie NIP. Gdzie mam go zlozyc ? W US ze wzgledu na
    zameldowanie, czy zamieszkanie, gdzie nie mam meldunku ( ah te PRLowskie
    przepisy )? Dodam, ze nie chce mi sie jezdzic do US w mojej miejscowosci (wiem,
    wiem moge poczta, ale chce osobiscie wszystko z US zalatwiac), wiec czy moge to
    robic w miejscowosci B ?

  • 2. Data: 2005-01-01 12:00:02
    Temat: Re: [NIP] Gdzie rejestrujemy?
    Od: "Don" <s...@3...net>

    vat i podatek dochodowy płacisz tam gdzie jesteś zameldowany. Gdyby to była
    s.c. to płaciłbyś VAT zgodznie z siedzibą spółki ale dochodowy i tak tam
    gdzie jesteś zameldowany !

  • 3. Data: 2005-01-01 17:19:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Don napisał(a):
    > Użytkownik "gilberto" <g...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:4f10.00000043.41cd2682@newsgate.onet.pl...

    > vat i podatek dochodowy płacisz tam gdzie jesteś zameldowany.

    Biiii... wrong!

    Podatek dochodowy opłaca sie wg. miejsca zamieszkania. To może ale nie
    musi byc miejsce zameldowania (chociaż wg. innych przpeisów powinno, ale
    US w to nie wnika) - to jest miejsce ZADEKLAROWANE jako miejscev
    zamieszkania i urząd wierzy podatnikowi na słowo. US nie sprawdza czy
    sie tam faktycznie mieszka, po prostu uznaje że pod tym adresem jestes
    do zastania i odbierasz korespondencję i jeżeli przypadkiem jest inaczej
    to Twoj problem, że zadeklarowałes niezgodnie z prawdą lub nie zgłosiłes
    zmiany stanu faktycznego.
    Tyle dochodowy.
    Urząd właściwy wg. miejsca zamieszkania to jest ten który nadaje numer NIP.

    VAT płaci się wg. miejsca wykonywania działalności. Jeżeli zaś
    działalnośc jest wykonywana na obszarze więcej niz jednego US to wtedy
    dopiero VAT płaci się wg. miejsca zamieszkania.
    Urząd okreslony w ten sposob to jest ten w którym rejestrujemy sie do
    VAT i rozliczamy VAT.

    > Gdyby to była s.c. to płaciłbyś VAT zgodznie z siedzibą spółki ale
    > dochodowy i tak tam gdzie jesteś zameldowany !

    Sugeruję dokonania aktualizacji swojej wiedzy. Jest przeterminowana o
    jakieś 10 lat o ile nie więcej. :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl