  • 11. Data: 2008-02-04 22:16:11
    Temat: Re: zakup samochodu 'na firmę'
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2008, Maciek wrote:

    > W "Małej Księgowości" jeśli chce amortyzować w miarę automatycznie

    A prawda, zapomniałem dodać że "nie odpowiadam za pomysły programistów" :)
    Thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-02-05 09:12:54
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem przyjąć samochód do użytkowania (wpisać do EŚT) mozesz w
    > momencie zakupu. Samochodem używanym możesz przecież jeździc (używać) na
    > nabytym wraz z nim ubezpieczeniu itp. No chyba ze nie mozesz z jakiegos
    > powodu. Wszelkie później poniesione wydatki stanowią koszt w momencie
    > poniesienia (wpisujesz bezpośrednio do KPiR).
    > AC lepiej zapłacić. Ewentualne naprawy po wypadku bez ac nie są kosztem

    Dzięki. Jeszcze jedno pytanie: jeśli zakładałbym LPG za parę miesięcy to
    mogę to jakoś wrzucić w koszty ? Jeśli tak to jak - normalnie faktura do
    KPiR ? Pytam, bo do tej pory mieliśmy tylko jeden większy zakup (komputer, o
    który zresztą też tu pytałem)...
    Pzdr
    owp

  • 13. Data: 2008-02-05 09:31:57
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 05-02-2008 o 10:12:54 owp <o...@p...onet.pl> napisał:

    > Dzięki. Jeszcze jedno pytanie: jeśli zakładałbym LPG za parę miesięcy to
    > mogę to jakoś wrzucić w koszty ?

    tak, normalnie w koszty

    Piotr

  • 14. Data: 2008-02-05 09:33:41
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "owp" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > KPiR ? Pytam, bo do tej pory mieliśmy tylko jeden większy zakup (komputer,

    Jeśli nie przekroczy 3,5 tys pln to tak. Jeśli przekroczy to trzeba
    zwiększyc o tę wartość wartość początkową i odpowiednio zwiększyc odpisy
    amortyzacyjne.

  • 15. Data: 2008-02-08 12:03:06
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Witam raz jeszcze.
    Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie, mniej związane z podatkami, ale
    korzystając z okazji... Otóż - czy kupując auto od firmy i 'na firmę' mam
    sporządzić (zażądać) umowę kupna-sprzedaży, czy muszę się zadowolić samą
    fakturą ?
    owp

  • 16. Data: 2008-02-12 09:35:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2008, owp wrote:

> [...]
    > sporządzić (zażądać) umowę kupna-sprzedaży, czy muszę się zadowolić samą

    Co to znaczy "musisz"? Umowa jest dobrowolna, jak jedna ze stron
    np. uprze się, że chce formy notarilanej, to druga może sobie
    wybrać: albo się zgadza, albo nie :>
    Zgadzasz się ustnie, zawierasz ustnie, chcesz pisemnie, zawierasz
    pisemnie, chcesz notarialnie...
    No, chyba że "ten drugi" nie chce tak jak chcesz to mu mówisz "do
    widzenia" :>

    Faktura to jedno, umowa to drugie.
    Faktura (najlepiej podpisana *lub* opłacona, jeśli wydano przedmiot
    umowy) co najwyżej może posłużyć jako dowód stwierdzenia iż została
    zawarta umowa sprzedaży, ale przecież w żadnym wypadku nie określa
    treści tejże umowy.
    Kodeks Cywilny nie zabrania dokonania umowy sprzedaży ruchomości
    (np. samochodu) w dowolnej formie, np. ustnej, więc umowa będzie ważna.
    Ale w razie jakiegokolwiek sporu...

    Przy rzeczach typu samochód "zwyczajowo" :> strony umawiają się co
    do (przykładowo):
    - odpowiedzialności za wady prawne (choćby pośrednio, np. jeśli sprzedawca
    oświadcza że pojazd wad prawnych nie ma, to w razie jakby się okazało
    że JEDNAK był kiedyś ukradziony, zastawiony itp to on się będzie
    rozliczał z poszkodowanym)
    - zasad rękojmi przy wadach które mogą sie objawić
    - listy wad, o których sprzedawca informuje kupującego
    ...itepe.
    I żeby mieć UDOWODNIONĄ treść, zawierają toto PISEMNIE.

    pzdr, Gotfryd