  • 1. Data: 2005-06-05 08:37:03
    Temat: zakupilem osobowy na firme od priv - ??? jak rozliczac ?
    Od: rafal <r...@n...com.pl>

    witam

    jak w temacie - zakupilem na umowe kupna od osoby prywatnej na firme
    samochoda osobowego
    jak zalatwic w dobrej kolejnosci papiery teraz ? ( prowadze KPiR, jestem
    vatowcem sprzedaz tylko 22% )

    - czy musze wypelnic ccit w US i zaplacic 2% czy cos sie zmienilo ? (
    czy te 2% moge wciagnac w koszty ? )

    - nastepnie calosc kwoty zakupu moge wprowadzic do ewidencji srodkow
    trwalych i amortyzowac ?
    - czy dochodzi jeszcze wpis np do ewidencji zakupów VAT nawet jesli nie
    odliczam zdnego VAT bo brak faktury-umowa, i samchod osobowy nie ciezarowy ?

    ZAKUP CZESCI i NAPRAW:
    - czy moge w calosci netto wpisywac do ksiazki ?
    - czy moge w calosci odliczac VAT ?( miesiecznie na pewno bede mial
    kilkanascie razy wiecej VAT do odprowadzenia ze sprzedazy niz z kosztow
    czesci )

    Paliwo
    - VATu nie odliczam wogole
    - kwoty netto wpisuje zgodnie z mniejsza z - suma faktur+ stawka za km ?

    rafal
    ( ps jak macie jakis link do kompedium na www to bardzo prosze o linka )

  • 2. Data: 2005-06-06 06:23:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jun 2005, rafal wrote:

    > + vatowcem sprzedaz tylko 22% )
    > +
    > + - czy musze wypelnic ccit w US i zaplacic 2%

    ...to się PCC nazywa (a nie CIT) :]

    > + - nastepnie calosc kwoty zakupu

    ...razem z tym PCC i innymi opłatami...

    > + moge wprowadzic do ewidencji srodkow trwalych i amortyzowac ?

    ...a czemu by nie ? :)

    > + - czy dochodzi jeszcze wpis np do ewidencji zakupów VAT

    Skoro doszedłeś do tego iż nie podlega VAT - to trzeba by wykazać że
    ów zakup wpływa na rozliczenie VAT (żeby musiał być w EZ): masz
    jakiś powód ?

> [...]
    > + - VATu nie odliczam wogole
    > + - kwoty netto wpisuje zgodnie z mniejsza z - suma faktur+ stawka za km ?

    Jak wpadłeś na owo "stawka na km" ?? :)
    Limit ewidencji przebiegu dotyczy pojazdów NIE ujętych w EST !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)