  • 11. Data: 2007-09-29 07:28:52
    Temat: Re: zaliczka na samochód - faktura VAT, leasing w drodze
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2007 22:36:44 +0200, icek napisał(a):

    > zaliczka na poczet zakupu samochodu

    Teraz mamy jasność

    > dla mnie, logiczne by było, gdyby:
    > wystawili mi korekte, w momencie gdy leasing kupi od nich to auto
    > ja wpisuje sobie zaliczke w KUP we wrześniu
    > korekta w październiku
    > czynsz inicjalny na całą kwotę od leasingu w kup (vat do odliczenia
    > według możliwości, nie wiecej niz 6k - wiadomo)

    Tutaj jest zasadne, moim zdaniem, to co napisała Maddy, że to bardziej
    kaucja, ale tak na dobrą sprawę to rozwiązanie z fakturą korygującą też
    jest w porządku.
    Przecież, jeśli musiałoby dojść do tłumaczenia się, zawsze można
    powiedzieć, że to nabywca się rozmyślił, zrezygnował z kupna, bo woli
    leasing, salon wystawia fakturę korygującą i już.
    Ja bym ten VAT odliczyła, a co?! ;)

    > jakie?

    Te moje "schody" dotyczą księgowania wstępnej opłaty leasingowej, bo się
    trochę namieszało od nowego roku, choć raczej nie w kpir, a w księgach
    rachunkowych. W kpir tylko w przypadku nie kasowej metody jej prowadzenia.

    Co pewnie Cię nie dotyczy, prawda? ;>
    Schody więc nieco na wyrost, no chyba, że prowadzisz księgi rachnkowe? To
    wtedy rozwinę temat...

    > ?
    Bo nie możesz zaliczki wpisać w KUP, możesz tylko odliczyć VAT :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna