  • 1. Data: 2012-03-09 10:19:22
    Temat: nadpłata/niedopłata podatku
    Od: "juzek" <J.korcz.@poczta wp pl>

    Nigdy nie miałem czasu żeby dojść do tego z czego właściwie wynikają owe
    nadpłaty/niedopłaty podatku w rozliczeniach rocznych?

    Wiem że jest jak jest i nic nie można zrobić, ale denerwujące jest to ze
    comiesięcznie płaci się zaliczki, które zmieniają się co miesiąc i wypełnia
    odpowiednie deklaracje na darmo, skoro i tak trzeba to zrobić jeszcze raz na
    koniec roku.

    Odnoszę wrażenie że te ustawy podatkowe są wyłącznie po to żeby celowo
    jeszcze utrudnić maksymalnie życie, poza dojeniem z kasy oczywiście.

    Jeszcze nie miałem okazji doświadczyć niedopłaty, ale z czego takowa mogła
    by wyniknąć?

  • 2. Data: 2012-03-09 12:01:50
    Temat: Re: nadpłata/niedopłata podatku
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-09, juzek <J.korcz> wrote:

    [...]

    > Nigdy nie miałem czasu żeby dojść do tego z czego właściwie wynikają owe
    > nadpłaty/niedopłaty podatku w rozliczeniach rocznych?

    Ale w przypadku DG, czy etatu?

> [...]
    > odpowiednie deklaracje na darmo, skoro i tak trzeba to zrobić jeszcze raz na

    Nie wypełnia się co miesiąc deklaracji.

    > Odnoszę wrażenie że te ustawy podatkowe są wyłącznie po to żeby celowo
    > jeszcze utrudnić maksymalnie życie, poza dojeniem z kasy oczywiście.

    W przypadku DG nadpłaty/niedopłaty wynikają z:
    - podwójnej zaliczki grudniowej (od tego roku nieaktualne)
    - zastosowania ulg, czy uprawnień, których nie uwzględnia się przy obliczaniu
    zaliczki

    W przypadku etatu:
    - przejście na wyższy próg opodatkowania (jest efektywne dopiero miesiąc później)
    - zastosowanie ulg, jak wyżej

    > Jeszcze nie miałem okazji doświadczyć niedopłaty, ale z czego takowa mogła
    > by wyniknąć?

    Ja corocznie miałem sporą niedopłatę. Wchodziłem w okolicy sierpnia w 32%,
    a w rozliczeniu rocznym korzystałem z prawa do rozliczenia się z żoną.
    Druga sprawa to ulga na dziecko/dzieci (> 1000 zł do kieszeni).
    Trzecia sprawa, to ulga na internet (też już niedługo).

    Chcesz mieć prosto i mniejsze różnice, to weź liniówkę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-03-09 13:54:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Mar 2012, juzek wrote:

> [...]
    > jeszcze utrudnić maksymalnie życie, poza dojeniem z kasy oczywiście.
    >
    > Jeszcze nie miałem okazji doświadczyć niedopłaty, ale z czego takowa mogła

    Było parę postów wczesniej - np. z przejscia w "wyższy próg".
    Wyższa zaliczkę pobiera się od *następnej* wypłaty.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-03-09 14:00:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/9/2012 4:19 AM, juzek wrote:
> [...]
    > comiesięcznie płaci się zaliczki, które zmieniają się co miesiąc i
    > wypełnia odpowiednie deklaracje na darmo, skoro i tak trzeba to zrobić

    A wpadłeś na pomysł, że ktoś ma prawo pomniejszyć dochód o ulgi, czego
    nie da się przewidzieć pobierając zaliczki.

    > Odnoszę wrażenie że te ustawy podatkowe są wyłącznie po to żeby celowo
    > jeszcze utrudnić maksymalnie życie, poza dojeniem z kasy oczywiście.

    po prostu rozejrzyj się bardziej dookoła, nie tylko przez twój pryzmat
    jednego etatu w jednej fabryce.

    > Jeszcze nie miałem okazji doświadczyć niedopłaty, ale z czego takowa
    > mogła by wyniknąć?

    z dostania kasy bez potrąconej zaliczki lub niepoinformowania szefa, ze
    wpadle s w wyzszy próg podatkowy.

  • 5. Data: 2012-03-09 14:52:38
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 09-03-2012 11:19, juzek pisze:

    > Jeszcze nie miałem okazji doświadczyć niedopłaty, ale z czego takowa
    > mogła by wyniknąć?

    Np. z faktu zaokraglania podstawy opodatkowania do pelnych zlotych.
    W trakcie roku jest to robione co miesiac, a w zeznaniu rocznym
    zaokraglana jest dopiero suma wynagrodzen po odpowiednich zmniejszeniach.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-03-11 12:42:26
    Od: "Juzek" <J.korcz.@poczta wp pl>

    > Ale w przypadku DG, czy etatu?

    DG, zlecenie, dzieło, bez żadnych odliczeń, ulg i podobnych pierdół,
    normalnie co miesiąc odprowadza się zusy, zaliczki a na koniec roku spora
    dopłata, jak jest akurat dopłata to nie jest źle, ale dla prowadzącego DG
    jest denerwujące ze te comiesięczne zawracania dupy i tak idą na marne, ale
    zastanawia mnie co by było jak by wyszła spora niedopłata, więc zastanawiam
    się skąd się to bierze?

  • 7. Data: 2012-03-11 13:29:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-11, Juzek <J.korcz> wrote:

    [...]

> [...]
    > dopłata, jak jest akurat dopłata to nie jest źle, ale dla prowadzącego DG
    > jest denerwujące ze te comiesięczne zawracania dupy

    Masz prawo rozliczać się kwartalnie.

    > i tak idą na marne, ale zastanawia mnie co by było jak by wyszła spora niedopłata,
    > więc zastanawiam się skąd się to bierze?

    Zazwyczaj syndrom "podwójnej zaliczki" i zaliczania wszystkiego co popadnie w koszty,
    w listopadzie. To powoduje że podwójna zaliczka odstaje od normy i powstają spore
    różnice. Możliwe też, że np. popełniasz błędy przy obliczaniu zaliczki w ciągu roku
    (np. nie uwzględniasz kwoty wolnej), ale tego to już nie zweryfikuję.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl