  • 1. Data: 2003-04-27 22:37:34
    Temat: zapłacić 20 groszy pod.doch.?
    Od: "Mariusz" <e...@o...pl>

    No właśnie, tak jakoś wyszło mi, że mam zapłacić dokładnie 0,20 zł podatku
    za ub. rok. Istnieje jakiś limit, poniżej którego naliczone zobowiązania
    można pominąć?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-04-27 22:53:14
    Temat: Re: zapłacić 20 groszy pod.doch.?
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za ub. rok. Istnieje jakiś limit, poniżej którego naliczone zobowiązania

    Taki limit istnieje i Ty się na niego łapiesz.
    [kurdebalans]

  • 3. Data: 2003-04-28 06:54:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, kurdebalans wrote:

    >+ Użytkownik "Mariusz" <e...@o...pl> napisał [...]
    >+ > No właśnie, tak jakoś wyszło mi, że mam zapłacić dokładnie 0,20 zł podatku
    >+ > za ub. rok.

    Gratulacje za wstrzelenie się z zaliczkami :)

    >+ > Istnieje jakiś limit, poniżej którego naliczone zobowiązania
    >+ > można pominąć?
    [...]
    >+ Taki limit istnieje i Ty się na niego łapiesz.

    A może konkretniej ? Podywaguję sobie: na art. 54 § 1. się
    chyba jednak NIE łapie, że przypomnę (Ordynacja, oczywiście):

    +++++
    Art. 54. § 1. Odsetek za zwłokę nie nalicza się:

    5) od zaległości z tytułu podatków stanowiących dochody budżetu
    państwa, jeżeli ich wysokość nie przekraczałaby 2,00 zł.
    -----

    Literalnie widać że tylko odsetek się nie nalicza, a nie że
    można nie zapłacić :( Znaczy: US może się upomnieć :[
    Oczywiście zdroworozsądkowo można oczekiwać że nikt się
    nie przyczepi niezapłacenia 0,2zł (a nawet jak się przyczepi
    to sąd uzna "małą szkodliwość" :)), niemniej....

    Jak na mój gust można spokojnie zapłacić owe 0,20 zł razem
    z podatkiem za 2003 rok (tj. w 2004 roku :)), ale wg ustawy
    chyba się należą :]

    Chyba że przeoczyłem przepis dotyczący samego poboru podatku
    - poproszę wtedy o doszkolenie :)

    Acha: pomińmy kwestię czy chodzi o 2 zł czy >>trzykrotności wartości
    opłaty dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską" za polecenie
    przesyłki listowej<<, bo z okazji należności podatku za 2002 w 2003
    chyba właściwy jest ten drugi limit :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-04-28 10:52:49
    Od: "Aaapsik" <a...@p...fm>

> [...]
    > za ub. rok. Istnieje jakiś limit, poniżej którego naliczone zobowiązania
    w US powiedziano mi tak:
    0,20 zl trzeba zapalcic
    ale, jak US ma do zaplaty 0,50 zl to nie zaplaci :-)

    Piotr A.

  • 5. Data: 2003-04-28 17:25:40
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    jan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > 5) od zaległości z tytułu podatków stanowiących dochody budżetu
    > państwa, jeżeli ich wysokość nie przekraczałaby 2,00 zł.

    eee, Gotfrydzie, dysponujesz nieaktualną wersją Ordynacji podatkowej:

    Art. 54. § 1. Odsetek za zwłokę nie nalicza się:
    5) od zaległości z tytułu podatków stanowiących dochody budżetu państwa,
    jeżeli wysokość odsetek nie przekraczałaby trzykrotności wartości opłaty
    dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską" za polecenie przesyłki listowej,

    czyli jak dla mnie w tej chwili 6,60 zł (a w ZUS-ie pozostało 2 zet)

    Magda

  • 6. Data: 2003-04-28 18:15:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, Magdalena wrote:

> [...]
    [...]
    >+ eee, Gotfrydzie, dysponujesz nieaktualną wersją Ordynacji podatkowej:

    A ty dysponujesz niepełną informacją pt. "pół mojego posta" ;)
    Weź i zajrzyj - zaznaczyłem i zacytowałem (na końcu), a ty pewnie
    tylko do tego miejsca dotarłaś i już mi "przykładasz" skoro jest
    okazja :)

    [...]
    >+ jeżeli wysokość odsetek nie przekraczałaby trzykrotności wartości opłaty
    >+ dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską" za polecenie przesyłki listowej,

    Oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-04-28 18:47:54
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > Weź i zajrzyj - zaznaczyłem i zacytowałem (na końcu), a ty pewnie
    > tylko do tego miejsca dotarłaś i już mi "przykładasz" skoro jest

    pospieszyłam się i nie doczytałam do końca. Nie pozostaje mi nic innego, niż
    przeprosić

    pozdrawiam
    Magda

  • 8. Data: 2003-04-28 19:41:02
    Temat: OT: zapłacić 20 groszy pod.doch.?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, Magdalena wrote:
    [...]
    >+ Nie pozostaje mi nic innego, niż przeprosić

    Y tam. Lekko się ubawiłem że oberwało mi się za lenistwo :)
    (nie chciało mi się przyglądać która wersja obowiązuje
    w omawianym przypadku)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-28 20:04:08
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Aaapsik" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > 0,20 zl trzeba zapalcic
    > ale, jak US ma do zaplaty 0,50 zl to nie zaplaci :-)

    Bo to dla dobra obywatela
    Za wpłacenie 20 gr na konto US poczta weźmie swoją dolę: 3zł ???
    Za wypłacenie 50gr przez US US weźmie swoją dolę, znaczy się można dopłacić
    9,50 skoro 0,5 miało się dostać:-(