  • 1. Data: 2003-04-27 21:30:19
    Temat: odliczenie odsetek od kredytu
    Od: "Ptr" <p...@s...iss.pl>

    Cóż, dla mnie sprawa jest jasna, ale żona nie może przeboleć, że sobie
    tych odsetek nie odliczymy, więc pytam dla świętego spokoju i z nadzieją,
    że ktoś mi powie, że źle rozumiem ustawę.
    W marcu 2002 kupiliśmy nowo wybudowany segment w stanie surowym zamkniętym,
    dokończyliśmy budowę, dokonaliśmy odbioru i od września mieszkamy. Całość
    przedsięwzięcia sfinansowaliśmy ze środków uzyskanych z kredytu hipotecznego
    oraz ze sprzedaży dwóch mieszkań. Niestety, okazało się że pozwolenie
    na budowę całego szeregowca zostało wydane w 1998 roku co w/g mnie
    dyskwalifikuje odsetki z odliczenia, zgodnie z par.26 ust.1 pkt 4 ustawy,
    bo od pozwolenia na budowę do zakończenia minęło ponad trzy lata.
    Nasz segment wzniesiono co prawda w 2001 roku, ale np. sąsiedni
    segment stoi już od 4 lat. Można tu coś wymyśleć, żeby te odsetki jednak
    odliczyć ? Może dla nas jako inwestorów ważny jest moment wejścia w
    posiadanie
    segmentu i przeniesienia w związku z tym, ze sprzedającego na nas pozwolenia
    na budowę ?
    Pozdrowienia
    Ptr

  • 2. Data: 2003-04-28 12:32:10
    Temat: Re: odliczenie odsetek od kredytu
    Od: "Jacek Suchowolak" <i...@p...fm>

    Witam,

    złożyłem swoje zeznanie z końcem stycznia (ryczał) i odliczałem odsetki od
    kredytu. Miałem z tego powodu kontrolę, którą przeszedłem pozytywnie. W
    przypadku, kiedy się korzysta z odliczeń kredytu należy liczyć się z
    prawdopodobną kontolą fiskusa. Panie isnpektorki stwierdziły, że liczy się
    data rozpoczęcia inwestycji, czyli pierwsza wpłata za mieszkanie oraz data
    przelewu wierzytelności z banku na konto dewelopera lub innego ... wszystkie
    inwestycje muszą zamknąć się w roku 2002, aby można było dokonać odliczeń.
    Nie musiałem nosić żadnych dokumentów typu: pozwolenie na budowę itd...
    Moim zdaniem jak najbardziej można sobie to odliczyć.

    Pozdr.
    Jacek S.