  • 1. Data: 2005-10-08 18:26:34
    Temat: zapytanie - wyplata chorobowego
    Od: "arct" <a...@c...pl>

    Prosze o informacje czy bedac zatrudnionym z wynagrodzeniem 6000 zl /
    miesiac w spolce zoo, gdy przejde na chorobowe - jakie wynagrodzenie bede
    otrzymywal od ZUS? Wiem ze przez 1 miesiac placi pracodawca natomiast czy
    pozniej wynagrodzenie jest przesylana na konto? Jaki musi byc okres pracy w
    danej firmie lub ciaglosc zatrudnienia aby otrzymywac chorobowe w pelnym
    wymiarze. Dzieki za pomoc.

    m.

  • 2. Data: 2005-10-08 19:03:06
    Temat: Re: zapytanie - wyplata chorobowego
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > danej firmie lub ciaglosc zatrudnienia aby otrzymywac chorobowe w pelnym

    Pracownik nabywa prawo do ubezpieczenia chorobowego po 30 dniach od daty
    zatrudnienia. ZUS płaci po 33 dniach. Ostrzegam, że przy takiej kwocie brutto i
    zwolnieniu lekarskim w tak szybkim czasie od daty zatrudnienia można liczyć na
    kontrolę z ZUSu. ZUS sprawdza czy osoba faktycznie pracowała (nawet
    przesłuchują innych pracowników) i czy w związku z tym można wypłacić
    ubezpieczenie chorobowe. Miałam taką kontrolę. Skończyła się w sądzie.

    Pozdrawiam

    Ania