  • 1. Data: 2006-03-06 21:31:57
    Temat: zarobki zagranicą - niezapłacona zaliczka
    Od: "Adam Wąsowski" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Na wakacje wyjechałem do Szkocji. Mam świadomość, że muszę uzyskane przychody
    rozliczyć przed US, nie wiedziałem jednak o obowiązku odprowadzenia zaliczki
    na poczet podatku. Czy mam to zrobić niezwłocznie, czy też wystarczy w PIT w
    polu zaliczka wpisać '0' i poprostu zapłacić należny podatek po złożeniu
    zeznania.

    Dziękuję
    AW

  • 2. Data: 2006-03-07 15:39:35
    Temat: Re: zarobki zagranicą - niezapłacona zaliczka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Mar 2006, Adam Wąsowski wrote:

> [...]
    > polu zaliczka wpisać '0' i poprostu zapłacić należny podatek po złożeniu

    Patrzę tak: jeśli tak się stanie, US będzie miał podstawy do czepiania
    się o brak zaliczki. Dobrze gadam ?
    Czy ktoś widzi przeciwwskazanie do:
    - wpłacenia zaliczki (na konto US)
    - złożenia czynnego żalu, wyjaśnienia i deklaracji spóźnionej o pół roku
    ...a dopiero potem składania deklaracji rocznej?

    IMVHO w takim układzie mogą co najwyżej wezwać celem wyjaśnienia, ale
    nie będzie podstaw do ukarania.
    Dobrze gadam ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd