  • 1. Data: 2006-03-06 21:34:48
    Temat: Podatek od nieruchomości [dlugie]
    Od: "Kucik" <c...@S...pl>

    Witam! Jestem tu nowy. Mam pytanie co do podatku od nieruchomości w
    przypadku kupna od osoby niespokrewnionej, czyli podatek 19%. Coś mi się
    otarło o uszy ze istnieje mozliwosc zgloszenia u notariusza zadeklarowania
    wydania okreslonej kwoty na remont, zakup innego mieszkania czy przebudowe,
    od ktorej w przypadku niewykorzystania w pelni place podatek dochodowy ale
    dopiero po 2 latach. Przyklad: Kupuje mieszkanie za 100tys zl. U notariusza
    deklaruje ze wydam na remont/przebudowe 80tys zl. Czyli w ustawowym terminie
    place podatek tylko od roznicy [20tys x 19%= 3800zł]W ciagu 2 lat
    wykorzystuje tylko 50tys zl a od pozostalych 30 tys odprowadzam podatek.
    Dodam ze to jest tylko moja interpretacja. Jesli sie myle prosze o
    sprostowanie mojej wiedzy.
    Jaka ustawa i ktory artykul mowi o takiej lub podobnej mozliwosci? Jak
    wygladalaby sprawa gdybym kupil mieszkanie za 100tys i zadeklarowal 80tys na
    remont, ale sprzedalbym nieruchomosc np po 3 miesiacach. Ile podatku
    musialbym odprowadzic? Czy kwota na remont przeszlaby na nowego wlasciciela
    i on mialby zaplacic podatek?

    Pozdrawiam

    Kucik

  • 2. Data: 2006-03-07 06:34:13
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości [dlugie]
    Od: "matylda12" <m...@o...pl>

> [...]
    >remont, ale sprzedalbym nieruchomosc np po 3 miesiacach. Ile podatku
    >musialbym odprowadzic? Czy kwota na remont przeszlaby na nowego wlasciciela

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2006-03-07 15:42:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Mar 2006, Kucik wrote:

    > Witam! Jestem tu nowy. Mam pytanie co do podatku od nieruchomości w
    > przypadku kupna od osoby niespokrewnionej, czyli podatek 19%

    Możesz objaśnić ?
    Bo nic a nic nie rozumiem - *jaki* podatek ma wynosić 19% ??

    > Coś mi się
    > otarło o uszy ze istnieje mozliwosc zgloszenia u notariusza zadeklarowania
    > wydania okreslonej kwoty na remont, zakup innego mieszkania czy przebudowe,

    Ale to chyba chodzi o zwolnienie od 10% podatku od *przychodu* (płaci
    go sprzedawca a nie kupujący!) w razie sprzedania nieruchomości przed
    5 latami od zakupu.
    Jak się nie zmienia domów jak rękawiczki to w rachubę wchodzi tylko
    PCC, a ten jest sporo niższy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)