  • 11. Data: 2003-08-31 11:23:21
    Temat: Re: zatrudnienie żony we własnej DG??
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    A jeżeli będzie to umowa o dzieło?

  • 12. Data: 2003-08-31 21:35:27
    Temat: Re[4]: zatrudnienie żony we własnej DG??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 28 sierpnia 2003 o godzinie (14:37:22) napisano:

    BS> Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <[...]

    BS> Mysle, ze Madzi chodzilo o to, ze US kwestiomuje iz to,
    BS> co wyplaca sie zonie jest KUP

    Nie wiadomo o co chodzilo j23 (bo to on wspomnial o kwestionowaniu) -
    moze rzeczywiscie sytuacja jest taka jak napisal - stad moje pytanie.
    Nie wykluczam jednak, ze cos przekrecil...

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 13. Data: 2003-09-11 14:48:24
    Od: lidpiotr<l...@p...onet.pl>

    Reasumując jasno i zwięźle - ustawa mówi jasno "nie stanowi kosztów
    uzyskania wartość pracy własnej, współmałżonka i małoletnich dzieci .."
    i forma zatrudnienia nie ma tu znaczenia - umowa o pracę czy
    zlecenie.(art.23, ust.1. pkt chyba 10 ustawy p.d.o.o.f).
    Odrębnym zagadnieniem jest sytuacja, gdy oboje małżonkowie
    prowadzą oddzielnie diałalność gospodarczą.
    Do ubezpieczeń w ZUS możliwe jest zgłoszenie małżonki jako osoby
    współpracującej przy prowadzeniu działalności gospodarczej - składki
    takie jak prowadzącego działalność gospodarczą, pod warunkiem że
    nie jest zatrudniona na umowę o pracę w innym zakładzie. Składki
    ZUS osoby współpracującej małżonki są kosztem uzyskania dla
    prowadzącego działalność gospodarczą.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2003-09-11 17:08:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2003, lidpiotr wrote:
    [...]
    >+ Reasumując jasno i zwięźle - ustawa mówi jasno "nie stanowi kosztów

    Oczywiście.
    [...]
    >+ nie jest zatrudniona na umowę o pracę w innym zakładzie. Składki
    >+ ZUS osoby współpracującej małżonki są kosztem uzyskania dla
    >+ prowadzącego działalność gospodarczą.

    MOGĄ BYĆ. Nie ma zakazu odliczania ZUS "społecznych"
    (również os. współp.) dopiero na PIT-5 :)
    No i "zdrowotne" tylko na PIT-5.
    Jedynie FP łapie się przymusowo na "są kosztem" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS-S odliczany na PIT-5)