  • 1. Data: 2005-10-01 23:05:14
    Temat: zbiorczo do kpir i sprzedazy vat?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Witam,

    Czy mozna raz w miesiacu/dniu wpisywac do kpir i ewidencji
    vat (np. dowodem wewnetrznym) sprzedaz?
    Problem jest taki, ze innego programu uzywamy do automatycznego
    fakturowania, a innego do kpir/vat i wypelniania formularzy.
    Przepisywanie wszystkiego Troche mija sie z celem. Czy mozna
    wpisywac pod jedna pozycje? (drukujac zestawienie)

    a.

  • 2. Data: 2005-10-02 19:56:59
    Temat: Re: zbiorczo do kpir i sprzedazy vat?
    Od: "kika" <nie_ma@zly_mail.pl>

    można! ALe załącznikiem musi być rejestr VAT

    - pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-10-02 23:31:38
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    kika <nie_ma@zly_mail.pl> wrote:
    > mo?na! ALe za??cznikiem musi by? rejestr VAT

    To fajnie.
    Pytanie, czy taki Rejestr VAT mozna uproscic (sprzedaje tylko 22%), aby
    mial tylko pola:
    -numer faktury
    -data wystawienia
    -nip
    -nazwa
    -adres
    -netto
    -vat
    -brutto
    ?
    a moze jeszcze bardziej?

    Czy na kazdej stronie musi byc suma folio,przeniesienie z folio, czy wystarczy
    na ostatniej 'Razem' ?

    pozdrowienia
    a.

  • 4. Data: 2005-10-03 11:33:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Oct 2005, Wemif wrote:

    > To fajnie.
    > Pytanie, czy taki Rejestr VAT mozna uproscic (sprzedaje tylko 22%), aby
    > mial tylko pola:
    [...]
    > Czy na kazdej stronie musi byc suma folio,przeniesienie z folio, czy wystarczy
    > na ostatniej 'Razem' ?

    Nie ma AFAIK&AFAIR "urzędowej" formy rejestrów VAT.
    Podatnik ma zapiski tak prowadzić aby było możliwe:
    - sporządzenie na podstawie jego rejestru jego deklaracji VAT
    - jednoznaczne powiązanie pozycji z dokumentami źródłowymi

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-10-03 13:09:01
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 02-10-2005 21:56, Użytkownik kika napisał:

    > można! ALe załącznikiem musi być rejestr VAT

    to z rozp.o prawadzeniu kpr

    § 13. Za dowody księgowe uważa się również:

    1) dzienne zestawienia dowodów (faktur dotyczących sprzedaży)
    sporządzone do zaksięgowania ich zbiorczym zapisem

    nalezy pomyslec, czy rejestr moze byc dziennym zestawieniem zgodnie z
    w/w rozporzadzeniem

  • 6. Data: 2005-10-03 18:42:54
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > Nie ma AFAIK&AFAIR "urz?dowej" formy rejestr?w VAT.
    > Podatnik ma zapiski tak prowadzi? aby by?o mo?liwe:
    > - sporz?dzenie na podstawie jego rejestru jego deklaracji VAT
    > - jednoznaczne powi?zanie pozycji z dokumentami ?r?d?owymi

    Z tego by wynikalo, ze wystarczy tylko numer faktury, kwota netto, vat...
    Czy rzeczywiscie tak wystarczy? Jeszcze dodalbym nazwe kontrahenta,
    i tyle ladnie sie miesci na kartce A4... Czy Rzeczywiscie do tego sie
    nie powinien przyczepis US?

    a.

  • 7. Data: 2005-10-03 20:58:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Oct 2005, Wemif wrote:

    > Z tego by wynikalo, ze wystarczy tylko numer faktury, kwota netto, vat...
    > Czy rzeczywiscie tak wystarczy?

    IMHO w ten sposób samemu sobie wystawisz "zakaz prowadzenia sprzedaży
    mieszanej" (opodatkowanej i zwolnionej).
    Jedna sprzedaż zwolniona i ewidencja leży i kwiczy (nie ma jak
    wyznaczyć proporcji sprzedaży :))
    Nieujmowanie VATu od paliw (nie odliczany, ale wymagajćy wykazania)
    jest możliwe tylko jak się nie rozlicza paliw w KUP.
    itepeitede :)

    > i tyle ladnie sie miesci na kartce A4... Czy Rzeczywiscie do tego sie
    > nie powinien przyczepis US?

    ...na *mój* rozum - nie. Z zastrzeżeniami jak wyżej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-10-04 07:39:11
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 03-10-2005 22:58, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Nieujmowanie VATu od paliw (nie odliczany, ale wymagajćy wykazania)

    juz nie
    zgodnie z nowa deklaracja

  • 9. Data: 2005-10-04 09:07:31
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > IMHO w ten spos?b samemu sobie wystawisz "zakaz prowadzenia sprzeda?y
    > mieszanej" (opodatkowanej i zwolnionej).
    > Jedna sprzeda? zwolniona i ewidencja le?y i kwiczy (nie ma jak
    > wyznaczy? proporcji sprzeda?y :))

    Teoretycznie sie da (bo mamy netto i vat przy kazdej pozycji) ale rozumiem,
    ze dla US moze to byc za trudne. Czy jesli dodam kolumne 'stawka vat',
    a na dole w podsumowaniu bedzie oddzielnie wymieniona sprzedaz zw,
    vat0,7,22 to juz bedzie ok? Nie chce tylu kolumn przez cala tabele
    na sprzedaz poza 22% bo to zaciemnia i powoduje, ze rejestr nie miesci
    sie ladnie na szerokosc...

    > Nieujmowanie VATu od paliw (nie odliczany, ale wymagaj?y wykazania)
    > jest mo?liwe tylko jak si? nie rozlicza paliw w KUP.
    > itepeitede :)

    Czy jesli jestem na kilometrowce, to tez musze go wykazywac nie odliczajac?
    a.

  • 10. Data: 2005-10-04 09:38:33
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dhtbj0$k56$1@nemesis.news.tpi.pl>, gonia <g...@w...pl>