  • 1. Data: 2005-10-01 14:51:32
    Temat: dlaczego nie ma zaliczki na pdof przy brutto 450 zl?
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam,

    Wrzucilam sobie w kalkulator ze strony money.pl kwote 450 zł (umowa o prace). I
    wyskakuje mi, ze nie ma zaliczki na pdof, a "do reki" otrzymalabym okolo 359 zł.
    Dlaczego nie ma zaliczki przy tej kwocie?
    Dodam, ze potem wrzucilam kwote 1500 zł od stycznia do wrzesnia wlacznie i
    ostatnie 3 miesiace po 450 zł. Przy 450 zł znow nie bylo zaliczki na pdof.

    Zglupialam i nie wiem skad te wyniki. Pomozcie.

    Vei

  • 2. Data: 2005-10-01 15:48:42
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    - 18,71% składki ZUS (E+R+Ch),
    - 102,25 zł kup,
    - 44,17 zł - ulga podatkowa,
    - składka zdrowotna 8,5%, z czego 7,75% do odliczenia od podatku,
    gdy to się uwzględni, to przy małych kwotach zaliczka na podatek
    dochodowy wyniesie zero.

    wa

  • 3. Data: 2005-10-01 15:51:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Vei <g...@g...pl>
    w wiadomości <news:0dc1.000002ba.433ea273@newsgate.onet.pl> wstukał:

> [...]
    > ostatnie 3 miesiace po 450 zł. Przy 450 zł znow nie bylo zaliczki na pdof.

    Wyjaśnienie tego "fenomenu" znajduje się na samym dole pod wynikami
    obliczeń:

    *Od zaliczki na podatek dochodowy odejmowana jest składka na ubezpieczenie*
    *zdrowotne w wysokości 7,75% podstawy wymiaru.*

    Zgodnie z przepisami.
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2005-10-02 19:32:18
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > *Od zaliczki na podatek dochodowy odejmowana jest składka na ubezpieczenie*
    > *zdrowotne w wysokości 7,75% podstawy wymiaru.*

    Dzieki wszystkim. Czasem najprostrze rzeczy wydaja sie najtrudniejsze :)