    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odp: zdrowotne wrrrrr!
    Date: Fri, 11 Apr 2003 20:16:10 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > Przykład
    > Osoba prowadząca pozarolniczą działalność w okresie od 1 do 30 kwietnia
    > 2003 r. pobrała zasiłek chorobowy. Składka na ubezpieczenie zdrowotne
    > tej osoby za kwiecień 2003 r. wyniosła 0 zł.
    >
    > andy_nek

    i tej wersji się trzymajmy :-)
    Składka na ub. zdrowotne jest naliczana w czasie wynagrodzenia za czas
    choroby, a więc za okres, kiedy pracodawca płaci (33dni), natomiast u
    prowadzącego dg od razu płaci ZUS. A taki zasiłek nie podlega oskładkowaniu.
    Prowadzę dg, nie raz byłem na chorobowym, nie raz przy tej okazji zus
    przyglądał się moim dokumentom dość dokładnie. Nigdy nie płaciłem skł. na
    zdrowotne podczas choroby i nikt nikt ode mnie tego nie wymagał.
    PawełJ