  • 1. Data: 2003-12-13 09:10:28
    Temat: zmiana dow. osobistego a US
    Od: "K-2" <b...@i...pl>

    Zmieniłem dowód osobsty ( rok temu) i niezgłosiłem tego w Urzędzie Skabowym
    ( NIP - 3). Obecnie po informacjach prasowych dowiedziałem się , że grozi mi
    kara. Ale jestem na emeryturze i podobno emerytów to nie dotyczy bo wyręcza
    ich w tym ZUS. Ale ja do ZUS-u też nie składałem zawiadomienia , czy mam
    taki obowiązek ? I czy jednak powinienem złożyć NIP-3 w US ?
    Pozdrawiam dwaKa

  • 2. Data: 2003-12-13 09:53:51
    Temat: Re: zmiana dow. osobistego a US
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-12-13 10:10, Użytkownik K-2 napisał:
> [...]
    > ich w tym ZUS. Ale ja do ZUS-u też nie składałem zawiadomienia , czy mam
    > taki obowiązek ? I czy jednak powinienem złożyć NIP-3 w US ?

    Grupa też wystawi Ci mandat. Pewnie nawet nie chciało Ci się zajrzeć do
    archiwum, a wątek "wymiana dowodu osobistego" sprzed tygodnia był nie do
    znalezienia.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-12-13 10:08:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "K-2" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    Masz obowiązek dokonania zmiany. Urzędy Skarbowe odkryły nagle, że mają
    możliwość wypisywania mandatów. Dotychczas nikt specjalnie nie
    protestował, gdy uaktualniający NIP-3 składałeś wraz z pitem za poprzedni
    rok. Spróbuj tak zrobić.

  • 4. Data: 2003-12-13 12:00:54
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:breoim$6k3$4@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > możliwość wypisywania mandatów. Dotychczas nikt specjalnie nie
    > protestował, gdy uaktualniający NIP-3 składałeś wraz z pitem za

    Wprawdzie co pracownik US to interpretacja, ale dodam, że od
    pracownicy US usłyszałem swego czasu jednonaczne stwierdzenie, że nikomu
    nie zamierzają robić żadnej krzywdy, jeśli NIP-3 złoży wraz z rocznym
    PIT-em, choćby to było kilka miesięcy po wyznaczonym przepisami
    terminie. Ponieważ pytający nie rozlicza się samodzielnie, będzie musiał
    albo zawiadomić ZUS, który powinien zaktualizować dane w US, albo -
    chyba byłoby to lepsze wyjście - samemu złożyć NIP-3. To nie boli,
    kolejek (przynajmniej u mnie, w Opolu) do kancelarii też nie ma żadnych,
    a w razie czego jest jeszcze poczta. Co do spóźnienia ponadrocznego -
    skoro US do tej pory nie dbał w ogóle o możliwość dyscyplinowania
    podatników za nieterminowe aktualizacje danych, szczególnie gdy chodzi o
    numer dowodu osobistego, to dlaczego teraz miałby rozpętywać wojnę
    (zwłaszcza że jak słyszę, może karać mandatami, a te nie wpływają na
    konto US)?

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 5. Data: 2003-12-13 15:31:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2003, Jarosław Lech wrote:
    [...]
    >+ a w razie czego jest jeszcze poczta. Co do spóźnienia ponadrocznego -
    >+ skoro US do tej pory nie dbał w ogóle o możliwość dyscyplinowania
    >+ podatników za nieterminowe aktualizacje danych,

    Tak sobie podywaguję: czy takie "spóźnienie" nie da się
    ująć pod "czynny żal" ? Jeśli US nie powziął wcześniej
    wiadomości, to w myśl Ordynacji chyba starczy się pokajać,
    płacić nie ma za co...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający z grupy na trochę)

  • 6. Data: 2003-12-14 08:07:57
    Od: "K-2" <b...@i...pl>

> [...]
    > konto US)?
    > j...@k...ODSPAMIACZ.pl
    >
    > Dziękuję za wszystkie informacje i rady ale nikt mi nie odpowiedział na
    pytanie czy mam obowiązek powiadomić ZUS o
    zmianie dowodu osobistego ?
    Pozdrawiam
    dwaKa

  • 7. Data: 2003-12-14 09:49:47
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    > pytanie czy mam obowiązek powiadomić ZUS o
    > zmianie dowodu osobistego ?
    Masz obowiązek. W piątek była audacja "dzwonie do pana/pani w nietypowej
    sprawie". Waiss też nie zmienił. Powiedział kobicie w US, że on nie ma
    zamiaru latać i informować o zmianie. Powiedziała, że może być ukarany
    mandatem karno - skarbowym w wysokości od 80 do 1500 zł, ale powiedziała też
    że nie mają zamiaru nikogo karać.
    W każdym razie obowiązek masz.

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2003-12-14 18:18:41
    Od: "K-2" <b...@i...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:brhbnq$b33$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zamiaru latać i informować o zmianie. Powiedziała, że może być ukarany
    > mandatem karno - skarbowym w wysokości od 80 do 1500 zł, ale powiedziała

    Nikt mnie nie rozumie, ja się pytam o ZUS a nie US. Czy mam
    obowiązek informować o zmianie dowodu osobistego ZUS ?
    dwaKa

  • 9. Data: 2003-12-14 19:52:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zamiaru latać i informować o zmianie. Powiedziała, że może być ukarany
    > mandatem karno - skarbowym w wysokości od 80 do 1500 zł, ale powiedziała

    Ale ta audycja dotyczyła Urzędu Skarbowego, a K-2 pyta o ZUS. Z tego co
    wiem, to nie masz obowiązku informowania ZUS o zmianie dowodu, albowiem
    nie przypominam sobie, byś gdziekolwiek informował ten Zakład o jego
    numerze.

  • 10. Data: 2003-12-15 08:24:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > wiem, to nie masz obowiązku informowania ZUS o zmianie dowodu, albowiem
    > nie przypominam sobie, byś gdziekolwiek informował ten Zakład o jego

    Rozumiem że miałeś przed soba zgłoszenie rejstracyjne K-2 i wdziałeś że
    nie podał tam numeru dowodu osobistego, co sobie w tej chwili przypomniałeś?

    Bo jeżeli nie to:
    a\ jesteś jasnowidzem
    b\ pleciesz trzy po trzy

    Na zgłoszeniu ubezpieczonego jest miejsce na wpisanie numeru dowodu ale
    wpisywanie go nie jest obowiązkowe. Niemniej jeżeli był on wpisany przy
    rejstracji to zmianę trzeba zgłosić. Jeżeli nie było to nie trzeba. I tyle.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl