  • 11. Data: 2003-12-17 09:25:37
    Temat: Re: zmiana dow. osobistego a US
    Od: TreXerT <p...@p...pl>

    Dnia 12/13/2003 10:10 AM, Użytkownik K-2 napisał:
    > Zmieniłem dowód osobsty ( rok temu) i niezgłosiłem tego w Urzędzie Skabowym
    > ( NIP - 3). Obecnie po informacjach prasowych dowiedziałem się , że grozi mi
    > kara. Ale jestem na emeryturze i podobno emerytów to nie dotyczy bo wyręcza
    > ich w tym ZUS. Ale ja do ZUS-u też nie składałem zawiadomienia , czy mam
    > taki obowiązek ? I czy jednak powinienem złożyć NIP-3 w US ?
    > Pozdrawiam dwaKa

    Cały ten cyrk z US,dowodami i numerami kont bankowych to drwienie z
    normalnych obywateli.Jeśli ważne dla urzędu dane osobowe nie uległy
    zmianie(nazwisko,lub adres podatnika),to chyba po to jest coroczne
    rozliczenie podatkowe,żeby w nim zawiadomić szacownych urzędasów o
    takowych zmianach.Mają jeszcze NIPy,PESELe i nie muszą się martwić,że
    obywatel się zgubi,bo właściwa identyfikacja jest "ukryta" właśnie w
    tych cyferkach,a nie w numerze kawałka plastiku.Ale szuka się jeleni,bo
    co 10 lat jest szansa na wydarcie z ludzi nienależnych urzędowi
    pieniędzy.Całkiem dochodowe kretyństwo-czyż nie?

  • 12. Data: 2003-12-17 12:44:15
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    TreXerT wrote:
    [...]

    > Cały ten cyrk z US,dowodami i numerami kont bankowych to drwienie z
    > normalnych obywateli.Jeśli ważne dla urzędu dane osobowe nie uległy
    > zmianie

    Ustawa ustawa, a US-y pod tyw wzgledem dzialaja "po ludzku"
    Jeli zmiana niema wplywu na wlasciwisc urzedu i na podatki
    nie karaja.. na ogol...

    Boguslaw