  • 1. Data: 2004-01-06 11:48:02
    Temat: zmiana nazwiska a pit
    Od: "Ag@a" <W...@t...pl>

    Witam!
    W związku ze zblizającym sie okresem rozliczania sie przeze mnie z podatku
    za 2003 mam pytanie. W grudniu 2003 wyszlam za mąż, zmienilam nazwisko nie
    wyrobilam jeszcze nowego dowodu osobistego. Domyslam sie, ze pit z zakladu
    pracy otrzymam na stare nazwisko. Jakich klopotów mogę sie spodziewać w
    momencie skladania rozliczenia do US?
    Dziekuje za zainteresowanie:)
    Pozdr. Agata

  • 2. Data: 2004-01-06 12:01:16
    Temat: Re: zmiana nazwiska a pit
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ag@a W...@t...pl ...

> [...]
    > ze pit z zakladu pracy otrzymam na stare nazwisko. Jakich klopotów
    > mogę sie spodziewać w momencie skladania rozliczenia do US?

    Zadnych, o ile oczywiście zrobisz aktualizacje w US. Najlepiej wyrób sobie
    nowy dowód osobisty przed złożeniem zeznania a razem z zeznaniem złóż NIP-3
    (o ile poza praca na etat nie prowadzisz DG)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 3. Data: 2004-01-06 12:41:35
    Od: "Ag@a" <W...@t...pl>

> [...]
    NIP-3
    > (o ile poza praca na etat nie prowadzisz DG)

    Wielkie dzieki za informacje. Nie prowadze DG, wiec zrobie tak jak piszesz.
    Dzieki Pozdrawiam
    Agata

  • 4. Data: 2004-01-06 13:05:47
    Od: Krzychas <krzychas1//@_go2_.pl>

    Ag@a napisal/a:

> [...]
    > pracy otrzymam na stare nazwisko. Jakich klopotów mogę sie spodziewać w

    W mysl nowoobowiazujacych przepisow (wspominala o tym Gazeta Prawna
    mniej wiecej 1,5 mies. temu) masz 30 dni na powiadomienie US o zmianie
    tego rodzaju danych (adres, nazwisko, nr konta itp).
    Ten przepis obowiazuje juz od roku - zapewne liczbe osob, ktorym US
    moglby wlepic kare mozna pewnie liczyc w steki tysiecy. Nie wiem, co z
    tym zrobią. Zapewne odstąpią od nakładania kar (mam nadzieję).
    --
    pozdr, Krzychas

  • 5. Data: 2004-01-06 14:25:30
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ag@a W...@t...pl ...

    > NIP-3
    >
    > Wielkie dzieki za informacje. Nie prowadze DG, wiec zrobie tak jak
    > piszesz. Dzieki Pozdrawiam
    > Agata

    Abyś miała pełne informacje, dodam tylko że właściwie to wg. przepisów masz
    miesiąc na zgłoszenie zmian, ale US sie tego nie czepiają.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld

  • 6. Data: 2004-01-06 18:01:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ag,

> [...]
    > wyrobilam jeszcze nowego dowodu osobistego. Domyslam sie, ze pit z zakladu

    Ja bym jednak w zakładzie pracy zgłosił zmianę nazwiska _przed_
    wysyłką PITów przez zakład. Jeden problem mniej.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2004-01-06 20:37:21
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Krzychas" napisał:
> [...]
    > Ten przepis obowiazuje juz od roku - zapewne liczbe osob, ktorym US >
    moglby wlepic kare mozna pewnie liczyc w steki tysiecy.

    Ten przepis o terminie 30 dni na zgłaszanie wszelkich zmian osobowych i
    adresowych na formularzu NIP-3 (mowa o osobach nie prowadzących
    działalności) obowiązuje od roku 1995 - tzn od momentu wejścia w życie
    ustawy o ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.

    pozdrawiam
    sia_ka