  • 1. Data: 2003-07-10 13:35:04
    Temat: Re: zmianę stanu produktów liczyć co miesiąc ?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Z.C." <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bejpck$1m4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Prowadzę zakład produkcyjno handlowy.
    > Rachunek zysków i strat - wariant porównawczy.
    >
    > teraz pytanie do "pełnoksięgowych" jak w temacie:
    >
    > czy zmianę stanu produktów liczyć co miesiąc przy wyliczaniu zaliczki
    > podatku PIT-5 czy też na koniec roku?
    Ja robie to co miesiąc kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat ale ja mam duże
    róznice w stanie zapsów czasami i stoje na stanowisku że podatek płace co
    miesiąc a te różnice mają wpływ znaczny na płacony podatek i atk robie.Wiem
    że są osoby które robia to nawet raz w roku bo ustawa rachunkowści na to
    pozwala .
    Pozdrawiam Wiola

  • 2. Data: 2003-07-10 13:38:26
    Temat: zmianę stanu produktów liczyć co miesiąc ?
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Witam

[...]

    Pozdrawiam.
    Zbigniew Czarny

  • 3. Data: 2003-07-10 15:15:12
    Od: "Grabor" <G...@p...onet.pl>

    Witam !
    Wg mnie, zmianę stanu produktów przy prowadzeniu pełnej księgowości należy
    robić co miesiąc, aby wyliczyć właściwie podatek dochodowy.
    Ustawa o rachunkowości zezwala raz na rok ale to dla celów księgowych.
    Ustawę o pod. doch. należy traktować osobno.Kilka lat temu miałam podobny
    problem z wyliczeniem podatku (tyle że CIT-2), lecz zaprzyjaźniona pani z
    u.s. wyjaśniła mi o niespójności tych dwóch ustaw. Jednym zdaniem :
    księgowość - sobie; podatki - sobie.
    Pozdrawiam
    Grabor

  • 4. Data: 2003-07-11 09:12:34
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Użytkownik "Grabor" <G...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > problem z wyliczeniem podatku (tyle że CIT-2), lecz zaprzyjaźniona pani z
    > u.s. wyjaśniła mi o niespójności tych dwóch ustaw. Jednym zdaniem :

    Śliczne dzięki.

    jeszcze jedno pytanie.

    Zmianę stanu produktów mam doliczyć do przychodów czy odjąć od kosztów przy
    wyliczaniu PIT-5 (w wyniku bilansowym doliczam do przychodów)

    Pozdr.
    Zbigniew Czarny

  • 5. Data: 2003-07-11 09:19:55
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Zmianę stanu produktów mam doliczyć do przychodów czy odjąć od kosztów
    przy
    > wyliczaniu PIT-5 (w wyniku bilansowym doliczam do przychodów)
    ----------------------
    Zmiana stanu produktów pomniejsza lub powiękasza przychody
    Pozdrawiam Wiola

  • 6. Data: 2003-07-11 09:43:17
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy
    > ----------------------
    > Zmiana stanu produktów pomniejsza lub powiękasza przychody

    Dzięki bardzo.

  • 7. Data: 2003-07-11 09:57:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Z.C. napisał:

    > Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    Zmiana stanu produktów bilansowo powieksza lub pomniejsza przychody ale
    podatkowo powieksza lub pomniejsza koszty.
    Oczywiście jak bilansowo powiększa przychody to podatkowo pomniejsza
    koszty i na odwrót.

    Wiolu, zajrzyj do katalogu tego co jest przychodem w podatku dochodowym
    i pokaż mi gdzie tam jest wymieniona zmiana stanu produktów?

    Powiedz mi CZYM tak naprawdę jest zmiana stanu produktów?
    Skąd wywodzi sie ta wartości, pomijając techniczny aspekt że "trzeba od
    tego salda odjąc to saldo"?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-07-11 10:30:08
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Wiolu, zajrzyj do katalogu tego co jest przychodem w podatku dochodowym
    > i pokaż mi gdzie tam jest wymieniona zmiana stanu produktów?

    No tak jest jak czyta sie to co chece a nie to o co dokładnie pyta pytający

    > Powiedz mi CZYM tak naprawdę jest zmiana stanu produktów?

    Oczywiście korektą kosztów poniesionych na produkcje
    a nie przychodem

    Ale nie zmienia to wielkości podstawy do opodatkowania .Może być tylko
    problem do liczenia limitu kosztów rep.i reklamy.
    Maddy tylko nie bij .
    Pozdrwiam Wiola

  • 9. Data: 2003-07-11 11:01:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska napisał:

    > Oczywiście korektą kosztów poniesionych na produkcje
    > a nie przychodem
    >
    > Ale nie zmienia to wielkości podstawy do opodatkowania .Może być tylko
    > problem do liczenia limitu kosztów rep.i reklamy.

    Owszem, ale jak kontrola będzie wredna to powiedzą że zawyzono koszty.
    Fakt że zawyżono rowniez przychód często im umyka.

    > Maddy tylko nie bij .

    Będzie Ci wybaczone ;-)

    Maddy w dobrym humorze bo kaska spłyneła na konto ;-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl