  • 1. Data: 2012-12-06 21:51:18
    Temat: [zus] Zniżkowa stawka
    Od: W <w...@w...pl>

    Witam,
    temat trochę NTG, ale około więc zapytam:

    założyłem DG w grudniu 2010, zus zaczałem płacić od lutego 2011 (pierwszy
    przelew w marciu) bo jeszcze przez dwa miesiące byłem zatrudniony w
    Republice Czeskiej i tam odprowadzałem składki więc tutaj zus nie był
    potrzebny.

    Do tej pory byłem przeświadczony i tak mnie też poinformowano, że 2 lata
    zniżkowego zus liczą się od zarejestrowania DG... aczkolwiek dzisiaj
    zostałem poinformowany, że jednak nie, że 2 lata licza się od momentu
    pierwszej opłaty.

    Jak to w końcu jest?

  • 2. Data: 2012-12-06 22:28:45
    Temat: Re: [zus] Zniżkowa stawka
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    W wrote:

> [...]
    > lata zniżkowego zus liczą się od zarejestrowania DG... aczkolwiek
    > dzisiaj zostałem poinformowany, że jednak nie, że 2 lata licza się od

    Prawo do znizki jest przez 24 miechy od rozpoczęcia działalności
    (zarejestrowanie nie jest równoznaczne z rozpoczęciem)
    Generalnie mając etat rozpoczynanie działalności średnio sie opłaca,
    bo przepada ten okres niskoskładkowy.

  • 3. Data: 2012-12-06 23:42:46
    Od: W <w...@w...pl>

    cef wystukał, co następuje:

    > Prawo do znizki jest przez 24 miechy od rozpoczęcia działalności
    > (zarejestrowanie nie jest równoznaczne z rozpoczęciem)

    No tak, ale domyślnie składając papiery wskazuje się date rozpoczęcia i u
    mnie to jest 1.XII.2012...

    > Generalnie mając etat rozpoczynanie działalności średnio sie opłaca,
    > bo przepada ten okres niskoskładkowy.

    Stety niestety tak trzeba było...

  • 4. Data: 2012-12-06 23:58:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    W wrote:

    > No tak, ale domyślnie składając papiery wskazuje się date rozpoczęcia
    > i u mnie to jest 1.XII.2012...

    Tylko domyślnie. Można składać papiery
    np w listopadzie wskazując datę rozpoczęcia styczeń,
    a faktycznie rozpocząć wykonywanie w kwietniu.

    > Stety niestety tak trzeba było...

    Ignorantia iuris nocet

  • 5. Data: 2012-12-07 00:02:02
    Od: W <w...@w...pl>

    cef wystukał, co następuje:

    > Ignorantia iuris nocet

    hm? Jasna sprawa, ale nie wiem do czego to przypiąć...
    - był *mus* założenia i prowadzenia DG będąc jeszcze na etacie;
    - byłem przeświadczony o tym, że okres zniżkowy mam od rozpoczęcia
    działalności, ale pani z ZUS wprowadziła zamieszanie po prostu...

  • 6. Data: 2012-12-07 00:22:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    W wrote:

> [...]
    > - byłem przeświadczony o tym, że okres zniżkowy mam od rozpoczęcia
    > działalności, ale pani z ZUS wprowadziła zamieszanie po prostu...

    Gadanie z okienka jest niewiażące.
    Nigdy nie wierz w to co mówią panie w urzędach -
    przecież moga powiedzeć cokolwiek (zwłaszcza jak niewiele wiedzą)

  • 7. Data: 2012-12-07 07:20:04
    Od: W <w...@w...pl>

    cef wystukał, co następuje:

    > Gadanie z okienka jest niewiażące.
    > Nigdy nie wierz w to co mówią panie w urzędach -
    > przecież moga powiedzeć cokolwiek (zwłaszcza jak niewiele wiedzą)

    Wiem? :)
    Niemniej mimo wszystko można zweryfikowac gadanie :)

  • 8. Data: 2012-12-07 07:56:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    W wrote:

    > Wiem? :)
    > Niemniej mimo wszystko można zweryfikowac gadanie :)

    Jak zweryfikujesz tam na miejscu, to usłyszysz:
    "Niemożliwe, żebym tak powiedziała. Musiał Pan źle zrozumieć"
    :-)

  • 9. Data: 2012-12-07 09:52:21
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-12-07 00:02, W pisze:

> [...]
    > - byłem przeświadczony o tym, że okres zniżkowy mam od rozpoczęcia
    > działalności, ale pani z ZUS wprowadziła zamieszanie po prostu...

    Hmm, Pani z ZUS raczej nie wprowadziła zamieszania a wyprowadziła Ciebie
    z błędu?

    " Zgodnie z art. 13 pkt 4 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o
    systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz. 887 ze zm.)
    obowiązek ubezpieczeń osoby prowadzącej pozarolniczą działalność
    gospodarczą powstaje od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności, a
    ustaje z dniem zaprzestania jej wykonywania (art. 13 ust. 4 powołanej
    ustawy). Również art. 6 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 8 ust. 6 ustawy
    ustalający podleganie ubezpieczeniom społecznym przez tych
    ubezpieczonych odwołuje się do prowadzenia pozarolniczej działalności
    gospodarczej. Decydujące znaczenie dla rozstrzygania istnienia obowiązku
    ubezpieczeń ma więc faktyczne prowadzenie działalności gospodarczej, a
    nie jej zgłoszenie."

    --
    spp

  • 10. Data: 2012-12-07 10:09:18
    Od: W <w...@w...pl>

    cef wystukał, co następuje:

    > Jak zweryfikujesz tam na miejscu, to usłyszysz:
    > "Niemożliwe, żebym tak powiedziała. Musiał Pan źle zrozumieć"
    > :-)

    Wiem, upewniałem się a nastepne podejście miało być w stylu "a mogę to na
    piśmie z PIECZĘCIĄ?" ;-)