  • 1. Data: 2003-06-20 09:45:15
    Temat: Zwrot podatku jako przychód?
    Od: "Antoni Markowski" <r...@N...gazeta.pl>

    Czy kwotę zwrotu z Urzędu Skarbowego wpisuję do KPiR jako przychód?

    Antoni

  • 2. Data: 2003-06-20 10:09:15
    Temat: Re: Zwrot podatku jako przychód?
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

  • 3. Data: 2003-06-20 10:10:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Antoni Markowski napisał:
    > Czy kwotę zwrotu z Urzędu Skarbowego wpisuję do KPiR jako przychód?

    Jakiego podatku i z jakiego tytułu ten zwrot?
    Generalnie nie - ale może ten podatke wczesniej był kosztem?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-06-20 10:16:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2003, Antoni Markowski wrote:

    >+ Czy kwotę zwrotu z Urzędu Skarbowego wpisuję do KPiR jako przychód?

    A co za zwrot masz na myśli ??
    Uprzejmie proszę o jasne wyrażanie się... Jakieś 99,9% że odpowiedź
    będzie brzmiała "nie", ale my naprawdę nie wiemy za co US ci
    zwracał pieniądze :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-06-20 10:27:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SDD napisał:
    > ----- Original Message ----- From: "Antoni Markowski"
    > <r...@N...gazeta.pl> To: <p...@n...pl>
    > Sent: Friday, June 20, 2003 11:45 AM Subject: Zwrot podatku jako
    > przychód?

    > hehehe - bez przesady - zwrot podatku to nadwyzka w zapłaconym
    > podatku PIT ZWRACANA TOBIE (a nie Twojej DG) - wogole nie

    Jazusicku! Janowidz! Prorok jaki!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-06-20 10:37:28
    Od: "Antoni Markowski" <r...@N...gazeta.pl>

    > A co za zwrot masz na myśli ??
    > Uprzejmie proszę o jasne wyrażanie się... Jakieś 99,9% że odpowiedź
    > będzie brzmiała "nie", ale my naprawdę nie wiemy za co US ci
    > zwracał pieniądze :]

    W rozliczeniu rocznym (etat i DG) wyszedł zwrot podatku dochodowego. Też
    myślę, że tego się nie księguje, ale wolałem zapytać. Mam nadzieję, że
    minister finansów nie czerpie inspiracji z tej grupy.

    Pozdrawiam,
    Antoni

  • 7. Data: 2003-06-20 12:06:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > W rozliczeniu rocznym (etat i DG) wyszedł zwrot podatku dochodowego. Też
    > myślę, że tego się nie księguje, ale wolałem zapytać. Mam nadzieję, że

    No pewnie że nie.
    I trzeba tak było od razu, a nie sączyć nam informację przez cienka słomkę.

    > minister finansów nie czerpie inspiracji z tej grupy.

    Wypluj, odpukaj i podkową przez lewe ramię :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-06-20 14:56:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2003, Antoni Markowski wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >+
    >+ > A co za zwrot masz na myśli ??
    [...]
    >+ W rozliczeniu rocznym (etat i DG) wyszedł zwrot podatku dochodowego. Też
    >+ myślę, że tego się nie księguje, ale wolałem zapytać.

    OK. to jest twój osobisty podatek, rozliczony za zeszły rok.

    >+ Mam nadzieję, że
    >+ minister finansów nie czerpie inspiracji z tej grupy.

    A to dlaczego ??
    Sugerujesz że wymyśli taką możliwość, iż zwrot z US będzie przychodem ?
    No to się nie martw - ona już jest :], na przykład:
    +++++
    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz
    wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
    [znaczy: zwrot z US może być przychodem skoro wszystko się liczy,
    a może nie dotyczyć danego roku jeśli np. dotyczy DG jak niżej]
    Art. 14. 1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt
    3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane,
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    [...lista...]
    3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
    3) zwróconych, umorzonych lub zaniechanych podatków i opłat stanowiących
    dochody budżetu państwa albo budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
    nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów,
    ----

    Jak widzisz na podstawie podwójnego wyłączenia - jeśli zwrócono
    podatek który był kosztem uzyskania przychodu będzie on stanowił
    przychód... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-06-21 05:49:52
    Od: "Jacek" <b...@w...pl>

> [...]
    świadczeń.
    > [znaczy: zwrot z US może być przychodem skoro wszystko się liczy,

    ale w takim przypadku dochód byłby 2x opodatkowany.

    Jacek

  • 10. Data: 2003-06-21 07:34:36
    Od: "cef" <(wytnij to)cezfar@interia.pl>

    > ale w takim przypadku dochód byłby 2x opodatkowany.
    >
    > Jacek

    Podwójne opodatkowanie powoli stanie się normą.
    Nie ma się czemu dziwić. :-[