  • 1. Data: 2008-02-18 11:22:44
    Temat: zwolnienie z VAT
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Czy zwolnienie z VAT (próg 10k EUR przchodu) dotyczy tylko osób fizycznych z
    DG czy też istnieje taka możliwość dla spółek (czy tylko cywilna, czy jawna
    lub z o.o. także?) ? Czy progi są takie same czy też istnieje możliwość
    "sumowania" progów wspólników (choć pewnie wtedy byłoby za łatwo ;) ) ?
    Dombrek

  • 2. Data: 2008-02-18 12:20:00
    Temat: Re: zwolnienie z VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dombrek pisze:
> [...]
    > lub z o.o. także?) ? Czy progi są takie same czy też istnieje możliwość
    > "sumowania" progów wspólników (choć pewnie wtedy byłoby za łatwo ;) ) ?

    To jest 50tys zł w tym roku i owszem, obowiązuje dla każdego kto
    wykonuje czynności przedmiotowo opodatkowane.

    Limit jest "na podatnika" a podatnikiem VAT jest spółka a nie wspólnicy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-02-18 12:22:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maddy pisze:

    > To jest 50tys zł w tym roku i owszem, obowiązuje dla każdego kto
    > wykonuje czynności przedmiotowo opodatkowane.

    Gwoli uzupełnienia:
    Oczywiście są czynności których wykonywanie powoduje wpadnięcie w VAT od
    pierwszej złotówki, m.in sprzedaż wyrobów akcyzowych. I wtedy ten limit
    nie ma zastosowania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-02-18 16:53:21
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Gwoli uzupełnienia:
    > Oczywiście są czynności których wykonywanie powoduje wpadnięcie w VAT od
    > pierwszej złotówki, m.in sprzedaż wyrobów akcyzowych. I wtedy ten limit
    > nie ma zastosowania.

    Super! Jeszcze raz dzięki za pomoc! Teraz już mam jasność: zakładam sp. z
    o.o., nie płacę ZUS (posty poniżej) i mam zwolnienie z VAT. Polska to jednak
    raj dla przedsiębiorców. ;)
    Dombrek

  • 5. Data: 2008-02-18 17:25:59
    Od: <s...@a...pl>

    > Super! Jeszcze raz dzięki za pomoc! Teraz już mam jasność: zakładam sp. z
    > o.o., nie płacę ZUS (posty poniżej) i mam zwolnienie z VAT. Polska to
    > jednak raj dla przedsiębiorców. ;)

    A czy spółka z. o. o. nie musi być od początku na PK? Ten obowiązek może
    spowodować, że przestanie to byc ciekawa opcja.

  • 6. Data: 2008-02-18 17:56:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > A czy spółka z. o. o. nie musi być od początku na PK? Ten obowiązek może
    > spowodować, że przestanie to byc ciekawa opcja.

    Oczywiście musi i nasz kolega inaczej zaśpiew jak zobaczy ceny za taką
    usługę.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-02-18 18:07:52
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Oczywiście musi i nasz kolega inaczej zaśpiew jak zobaczy ceny za taką
    > usługę.

    Jak kolega nie będzie miał produkcji i innych dziwów, to sam sobie księgi
    bez problemu poprowadzi.

    marekz

  • 8. Data: 2008-02-18 18:19:52
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2008 o 18:56:55 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Oczywiście musi i nasz kolega inaczej zaśpiew jak zobaczy ceny za taką
    > usługę.

    Może zobaczyć cenę na widok której nie zaśpiewa inaczej,
    ale inaczej zaśpiewa po zobaczeniu protokołu z kontroli :)

    pozdr,
    tommyz

  • 9. Data: 2008-02-18 19:09:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jak kolega nie będzie miał produkcji i innych dziwów, to sam sobie
    > księgi bez problemu poprowadzi.

    I ząb wyrwie i sam sie obroni w sądzie.
    A kiedy będzie pracował?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-02-18 19:37:02
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > I ząb wyrwie i sam sie obroni w sądzie.
    > A kiedy będzie pracował?

    Nie wyolbrzymiałbym naprawdę tego prowadzenia ksiąg. Wszystko zalezy od
    różnorodności prowadzonej działalności. Dla prostych przypadków nie zajmuje
    to dużo więcej czasu niż prowadzenie pkpir.

    marekz