  • 11. Data: 2008-02-18 19:56:24
    Temat: Re: zwolnienie z VAT
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Oczywiście musi i nasz kolega inaczej zaśpiew jak zobaczy ceny za taką
    > usługę.

    Ja np. 150 zł/m-c płacę.
    Powalająca kwota.
    Inna sprawa, że na swoim sofcie.

  • 12. Data: 2008-02-18 21:38:57
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Nie wyolbrzymiałbym naprawdę tego prowadzenia ksiąg. Wszystko zalezy od
    > różnorodności prowadzonej działalności. Dla prostych przypadków nie
    > zajmuje to dużo więcej czasu niż prowadzenie pkpir.

    Działalność banalna. Jeden rodzaj usług. Prawdopodobnie jakieś 10 faktur
    rocznie. Plus kilka umów o dzieło. To chyba nie będzie jakiś wyczyn
    księgowy.
    Dombrek

  • 13. Data: 2008-07-23 08:41:37
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Dombrek napisał:

    > Super! Jeszcze raz dzięki za pomoc! Teraz już mam jasność: zakładam sp. z
    > o.o., nie płacę ZUS (posty poniżej) i mam zwolnienie z VAT. Polska to jednak
    > raj dla przedsiębiorców. ;)
    > Dombrek

    Przeczytałem te dwa wątki o zus i vat i nie widze w tym nic superowego.

    Bez zusu zapłaci podwójny podatek od zysku plus
    koszty załozenia sp zoo i prowadzeni ksiąg (w bardzo niewielu
    przypadkach to się opłaca)

    Zwolnienie z vatu chyba nic mu nie zmienia jak prowadzi usługi dla
    innych firm (zmienia dużo jak robi dla nievatowców) - ale za to nie
    odliczy sobie vatu z żadnego kosztu. ( i jesli jego uslugi polegaja na
    przedstawieniu swojej wiedzy to super - kosztów i tak ma mało, ale jesli
    na wykonaniu czegokolwiek co ponosi za soba koszty to już jest
    nieopłacalne - i jak przypadkiem wpadnie w vat z okazji jakiś metali
    szlachtenych itd. nie bedac tego swiadomy to popłynie na spore sumy przy
    najbliższej kontroli)