  • 1. Data: 2011-11-17 12:56:48
    Temat: zwrot VAT za materiały budowlane - do kiedy
    Od: "Monika" <m...@d...ratownika>

    Mam pytanie odnośnie możliwości zwrotu VAT za materiały budowlane.
    Ponieważ otrzymałam zupełnie sprzeczne informacje (w tym jedną w US), to
    zapytam jeszcze tutaj - co kilkadziesiąt głów, to nie jedna :)

    A pytanie brzmi - czy z faktur z roku 2006 mogę jeszcze liczyć na zwrot VAT?
    Czy czas na załatwienie tej sprawy został mi tylko do końca 2011 czy też
    mogę to załatwić jeszcze w przyszłym roku? W US mi powiedziano, że tylko do
    końca roku 2011. W sieci znalazłam z kolei info, że liczy się 5 lat, ale od
    końca roku, w którym następuje rozliczenie roku poprzedniego, więc w tym
    przypadku od końca 2007, czyli możliwość zwrotu pozostaje do roku 2012.
    Trochę może namieszałam, ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi :)

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Monika

    [zrobiłam crossa na grupę podatkową i budownictwo]

  • 2. Data: 2011-11-18 17:13:29
    Temat: Re: zwrot VAT za materiały budowlane - do kiedy
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-17 13:56, Monika pisze:

    > A pytanie brzmi - czy z faktur z roku 2006 mogę jeszcze liczyć na zwrot
    > VAT?

    W tym roku otrzymałem zwrot za faktury z maja 2004 r.

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-11-21 13:13:55
    Od: "Monika" <m...@d...ratownika>

    > W tym roku otrzymałem zwrot za faktury z maja 2004 r.

    Dzięki za info. Napawa mnie to nadzieją ;-)
    A czy procedurę odzyskania zwrotu zacząłeś w tym roku czy może w zeszłym?

    A tak poza tym nikt nic więcej nie wie? :(

    Monia

  • 4. Data: 2011-11-21 13:25:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-21 14:13, Monika pisze:

    > Dzięki za info. Napawa mnie to nadzieją ;-)
    > A czy procedurę odzyskania zwrotu zacząłeś w tym roku czy może w zeszłym?

    Komplet dokumentów złożyłem ok. 25 lipca, pieniądze otrzymałem na
    początku października.

    Z informacji z US wynikało że do ustawy o zwrocie VAT nie mają
    zastosowania ogólne przepisy dotyczące okresów przedawnienia wynikające
    z Ordynacji Podatkowej - to niezależna od niej ustawa.
    Coraz częściej słychać o likwidacji tego zwolnienia ale to chyba od 2013
    r. (nic nie było w expose?).

    --
    spp

  • 5. Data: 2011-11-21 13:38:14
    Od: "Monika" <m...@d...ratownika>

> [...]
    > Ordynacji Podatkowej - to niezależna od niej ustawa.
    > Coraz częściej słychać o likwidacji tego zwolnienia ale to chyba od 2013

    W expose raczej nie ;-) Też wcześniej słyszałam o likwidacji, ale potem
    sprawdzałam w sieci i mają to jeszcze utrzymać.
    Natomiast martwiło mnie jedynie "przeterminowanie" faktur, ale wychodzi na
    to, że znów US jest niedoinformowany.
    Jeszcze raz dzięki!

    Monia